برای اطلاع از آخرین دوره ها کلیک کنید

آیا پاندمی کرونا سبب تغییر روند آموزش به اعضای علوم سلامت شده است؟

آیا پاندمی کرونا سبب تغییر روند آموزش به اعضای علوم پزشکی می شود؟

 

 


در حالیکه شک و شبهات زیادی درخصوص نحوه آموزش به اعضای علوم پزشکی در دوران پس از همه گیری وجود دارد، کارشناسان بهداشت در قاره آسیا بر این باورند که کووید-19 نیازی اساسی برای تغییر جنبه های مختلف آموزش پزشکی ایجاد کرده است تا منعکس کننده تغییر چشم انداز علوم سلامت باشد.
 

 


استاد جاوید اکرم معاون دانشگاه علوم پزشکی (UHS) روز پنجشنبه 23 اکتبر 2020 در این باره گفت: "زمان آن فرا رسیده است که از آموزش مبتنی بر شایستگی  و توانایی افراد استقبال کنیم و استفاده از فناوری های نوین در آموزش پزشکی را گسترش دهیم. فرایند آموزش و یادگیری علوم پزشکی در طول تاریخ به کندی تغییر می کند، اما سلسله تغییرات سریعی که در طی بیماری همه گیر کووید-19 ایجاد شد، نشان می دهد که این حرفه توانایی و ظرفیت تحول را دارد. آشفتگی فعلی فرصتی برای محک چگونگی روند آموزش پزشکی در مقاطع عمومی و تخصصی است." 

 

 

وی در جلسه افتتاحیه کنفرانس اتحادیه آموزش و خدمات پزشکی (SSAMESA) به میزبانی دانشگاه پزشکی کونمینگ چین به صورت آنلاین سخنرانی می کرد. UHS تنها دانشگاه پزشکی پاکستان است که به عضویت اتحاده "سیزده کشور" درآمده است.

رئیس دانشگاه پزشکی کونمینگ، پروفسور لی سونگ گفت که بحران ویروس کرونا تاثیر به سزایی بر روی آموزش عالی در رشته پزشکی به طرق مختلف گذاشته است.

 

 

وی افزود: "بدون شک حوزه پزشکی تحت تأثیر پاندمی است. در جریان این همه گیری نه تنها اهمیت قابل توجه داشتن سیستمی قوی برای آموزش های تخصصی را شاهد بوده ایم، بلکه این همه گیری یک نیاز اساسی را برای کشف برخی از مناطق بالقوه ایجاد کرده است که ممکن است تغییرات چشمگیری را شاهد باشند."

دکتر سامررنگ یانگراتو، معاون وزیر بهداشت تایلند اظهار داشت استفاده از فناوری ها و فرآیندهای نوآورانه می تواند به زودی از مولفه های اساسی آموزش به اعضای علوم پزشکی در آینده بلند مدت باشد.

 

تاریخ انتشار: October 23, 2020

منبع: thenews.com

لطفاً منتظر بمانید...