برای اطلاع از آخرین دوره ها کلیک کنید

آموزش بهبود کیفیت (QI) به دانشجویان حوزه علوم پزشکی

بهبود كيفيت (Quality improvement) يكي از عناصر اساسي در عملكرد باليني مدرن است. متخصصان خط مقدم، چشم اندازهای ارزشمندی را در زمینه آموزش پزشکی برای بهبود کیفیت آموزش ارائه می دهند و انگیزه لازم برای تحول آموزش  را ایجاد می کنند.

در انگلیس انتظار می رود که تمام متخصصان حوزه علوم پزشکی جوان در QI شرکت کنند تا به مرحله بعدی آموزش خود بروند. با این حال ، دانشجویان دانشگاه های انگلیس هیچ آموزش استانداردی با روش QI را در دروس خود نمی گذرانند. این وضعیت در اثر کمبود ظرفیت تدریس و اولویت های رقابتی در دانشگاه های علوم پزشکی تداوم یافته و ممکن است منجر به درگیر شدن و به مشکل افتادن پروژه های آینده QI شود. 

 

 

ما برنامه ای آموزشی را به دانشجویان حوزه علوم پزشکی ارائه می دهیم که برای آشنایی دانشجویان با روش های QI طراحی شده است. این مطالعه مقدماتی توسط پزشکان جوان انجام و تحویل دانشگاه داده و از منابع موجود برای اطمینان از محتوای آموزشی با کیفیت استفاده شد.

 

 

111 دانشجوی پزشکی سال پنجم دانشگاه کمبریج در کارگاههای مشارکتی تعاملی آموزش داده شدند که آنها را ترغیب می کند تا ایده ها و پروژه های تغییر QI خود را پیشرفت دهند. مباحث اصلی شامل مدل های پیشرفت، نمودارهای راننده ، تعامل ذینفعان ، اندازه گیری برای بهبود و تجزیه و تحلیل و ارائه اطلاعات می باشد. دانشجویان نظرسنجی ها را قبل و بلافاصله پس از این تحقیق انجام دادند تا درک و اعتماد به نفس آنها در استفاده از روش های QI ارزیابی شود. پرسشنامه ها نیز توسط اساتید توسط تکمیل شد.

 


تجزیه و تحلیل پرسشنامه های تکمیل شده قبل و بلافاصله پس از تحقیقات نشان داد که پیشرفت آماری معنی داری در درک خودآگاهی دانشجویان از QI (05/0 p <) و اعتماد به نفس در استفاده از تکنیک های مربوط به کار خود نشان می دهد (05 / 0P <). دانشجویان محیط یادگیری آرام و ارتباط بیشتر با مرحله آموزش را بیشتر ترجیح می دهند. اساتید از افزایش اعتماد به نفس در استفاده از تکنیک های QI و تمایل بیشتر برای همکاری با QI در آینده خبر دادند.

 


در این مطالعه تک محوره ، تدریس به دانشجویان حوزه علوم پزشکی، پیشرفت چشمگیری در درک خودآگاهی دانشجویان از QI و اعتماد به نفس در استفاده از روشهای QI داشته است. تدریس این روش می تواند وسیله ای پایدار برای آموزش مهارتهای اساسی QI در سطح کارشناسی باشد. کار آینده باید اقدامات عینی درگیری دانشجویان و شایستگی آنها را در انجام QI را ارزیابی کند.

 

تاریخ انتشار: April 25, 2020

منبع: https://bmcmededuc.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12909-020-02020-9

 

ترجمه شده توسط دپارتمان آموزش پزشکی آوید http://www.aveedme.com


 

لطفاً منتظر بمانید...