برای اطلاع از آخرین دوره ها کلیک کنید

آیا حضور خوب و موثر برابر با نمرات خوب است ؟

بررسی های گذشته الگوهای حضور دانشجویان در کلاس نشان می داد که حضور در کلاس ها و بازخورد یادگیری تاثیرات متقابلی دارند.
شرکت در کلاس، کلید موفقیت پیشرفت تحصیلی است. با این حال ، بسیاری از این مطالعات قبل از ظهور اینترنت و انقلاب یادگیری آنلاین (آموزش مجازی) انجام شده است.

 


محققان در حال تحقیق درباره تغییر ماهیت انطباق حضور فیزیکی دانشجویان پزشکی در کلاس و رویکردهای مؤثر تدریس در موسسه آموزش فیزیولوژی آمریکا (APS) هستند .
دانشکده های پزشکی با توجه به دسترسی بیشتر دانشجویان به محتوای آموزشی آنلاین، اخیرا از کاهش چشمگیر حضور دانشجویان در کلاس ها خبر داده اند.

 


محققان دانشکده پزشکی دانشگاه فلوریدای مرکزی (UCF) شیوه های یادگیری و عملکرد آزمون گرفته شده از دانشجویان پزشکی که قادر به انتخاب بین حضور در جلسات سخنرانی و  گروه های کوچک بحث و یادگیری یا دریافت مطالب در قالب محتوای دیجیتال بودند را مورد بررسی قرار دادند. آنها دریافتند که دانشجویان موفق تر حضور در کلاس را برای خود غیراجباری می کنند وعملکرد آنها نیز در امتحانات پایانی تضعیف نمی شود. یافته های آنها حاکی از آن است که حضور دانشجویان در کلاس لزوما برابر با نتیجه بهتر در امتحانات نیست.

 

 

 

تیم تحقیق بیان داشت : "نتیجه می گیریم که جنبه های مختلف یادگیری خود تنظیم، حضور یا عدم حضور دانشجو درکلاس ها را مدیریت می کند. تحقیقات ما نشان می دهد دانشجویان  با اعتماد به نفس بالاتر، کمترین احتمال حضور فیزیکی را دارند و وجود دانشجویان در جلسات کلاسی دیگر نمی تواند بیانگر عملکرد بهتر دانشجویان موفق شود ."

 

منبع : sciencedaily.com/releases/2018/06/180619173540.htm

تاریخ انتشار: June 19, 2018

 

ترجمه شده توسط دپارتمان آموزش پزشکی آوید http://www.aveedme.com

 

لطفاً منتظر بمانید...