برای اطلاع از آخرین دوره ها کلیک کنید

پاسخ بهتر به درخواستهای فزاینده برای آموزش علوم پزشکی

دانشگاه ها باید رویکرد خود در زمینه آموزش علوم سلامت را بازنگری کنند تا دانشجویان بیشتری را در سیستم خود جای دهند و خلا فرصت های شغلی پزشکی را پر کنند.

 

هیچ صنعت و سازمانی از اختلالات گسترده به وجود آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا و در نتیجه سرعت بالای دیجیتالی شدن در امان نمانده است. اما هم برای آموزش عالی و هم برای علوم سلامت، این اختلال از قبل مسیری به سوی پیشرفت بوده است – تنها در مقیاسی تدریجی تر. شیوع همه گیری باعث کاهش تعداد ثبت نام دردانشگاه ها شده و بسیاری از موسسات را تحت فشار اقتصادی بی سابقه ای قرار داده است. در همین حال، ارارائه کنندگان آموزش های علوم پزشکی تحت فشار بیشتری قرار می گیرند تا همزمان خدمات با کیفیت بالاتر و با هزینه کمتری ارائه دهند.

 

 

برای مدیران دانشگاه ها، آموزش پزشکی فرصتی ایده آل برای رفع خلأهای موجود در ثبت نام و همچنین وضعیت دانشگاه ها برای پاسخگویی به خواسته های آینده است. ما نه تنها تقاضای بیشتری برای کارمندان فعال در حوزه بهداشت و درمان داریم، بلکه رشد زمینه های نوظهور مانند فن آوری پیشرفته، بهداشت جمعیت و مراقبت های بالینی به این معناست که آموزش پزشکی سنتی برای رفع نیازهای فعلی مناسب نمی باشد.

تقاضاهای سختگیرانه در ارتباط با مدرک آموزشی و گواهی دوره های آموزشی در حوزه علوم سلامت باعث شده است دانشگاه ها دانشجویان بیشتری کمتری را برای به فعالیت می پذیرند.

 

 

افزایش تقاضا برای آموزش پزشکی

از سال 2002، انجمن کالج های پزشکی آمریکا (AAMC) از رشد 31 درصدی ثبت نام در دانشکده های پزشکی خبر داده است. این امر تعجبی ندارد زیرا رشته های حوزه علوم پزشکی جایی است که فارغ التحصیلان امروز و فردا در آنجا شغل پیدا می کنند. جمعیت ایالات متحده در حال پیرتر شدن و بیمارتر شدن بوده و بیماری های مشترک مانند بیماری قلبی و دیابت در حال افزایش است. در عین حال ، 33 درصد پرستاران شاغل در 8 سال آینده به سن بازنشستگی می رسند. و گرچه کمبود پرستار در شدید ترین حالت خود قرار دارد، اما تا سال 2030، می توانیم شاهد کمبود 15 میلیون کارمند حوزه بهداشتی در سراسر جهان باشیم، زیرا تقاضا برای مشاغل در سیستم های بهداشتی دو برابر می شود.

 

 

طبق اداره آمار کار ایالات متحده، مشاغل مراقبت های بهداشتی انتظار می رود با سرعت بیشتری نسبت به هر صنعت دیگری رشد کنند - 14٪ از 2018 تا 2028 افزایش یابد. این مشاغل برای جمعیت متنوعی از دانشجویان نیز جذاب است و انواع مختلفی از ورودی ها را شامل می شود، الزامات آموزشی و انتظارات از حقوق و دستمزد. طبق گفته وزارت کار ایالات متحده، یک تکنسین جراحی می تواند شرایط شغلی را در مدت زمان کوتاهتری کسب کند ولی همچنان انتظار دارد 48000 دلار درآمد کسب کند در حالی که یک پرستار در حال تحصیل RN با حقوق متوسط 73000 دلار وارد بازار کار خواهد شد.

 

اما آموزش عالی سنتی به سادگی برای مقابله با افزایش افرادی که در رشته های بهداشتی تحصیل می کنند، مجهز نیست. طی ده سال گذشته، تعداد افرادی که به دانشکده پزشکی مراجعه می کنند 25٪ افزایش یافته است، اما در دانشکده های پزشکی ظرفیت کافی برای اسکان آنها وجود ندارد. دستورالعمل های فاصله گذاری اجتماعی امروز در کلاس های درس و برنامه های اقامت فشار بیشتری ایجاد می کند.

 

بنابراین چگونه دانشگاه ها می توانند برای رفع این شکاف سازگاری مناسب پیدا کنند؟

لطفاً منتظر بمانید...