برای اطلاع از آخرین دوره ها کلیک کنید

یادگیری آنلاین (آموزش مجازی ) یا یادگیری در کلاس (آموزش حضوری) ؟


يادگيری آنلاين به دليل مزيت های متعددی كه ایجاد کرده است، در ارائه دوره های زيادی توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اتخاذ شده است. به همین ترتیب ، یادگیری به صورت آنلاین در آموزش داروسازی برای تقویت مهارت های دانشجویان به کار می رود. در این مطالعه که توسط تعدادی از اساتید داروسازی انجام شده است، عملکرد و ترجیحات دانشجویان نسبت به آموزش مجازی را در مقابل یادگیری در کلاس درس بررسی شد.
 


 مدل یادگیری آنلاین برای موضوعی مستقل با تمرکز بر مهارتهای اساسی مشاوره به بیمار بر اساس برنامه درسی داروخانه های بیمارستان ها تهیه شده است. کلیه دانشجویان سال دوم داروسازی طبق نمرات نمره تجمعی (GPA) خود به گروه های یادگیری آنلاین (آموزش مجازی) و یادگیری در کلاس ( آموزش حضوری ) طبقه بندی شدند. سپس از دانشجویان هر دو گروه برای انتخاب بین فراگیری دروس به شیوه ی آنلاین یا حضوری دعوت به عمل آمد. پس از انجام فعالیتها ، بازخورد دانشجویان مورد بررسی و مقایسه قرار گرفت.

 

 

در مقايسه يادگيری از طریق آموزش مجازی و آموزش حضوری رشته داروسازی بين نمرات تفاوت معناداری وجود نداشت ، و اين نشان می دهد كه يادگيری آنلاين یا مجازی به همان اندازه روش يادگيری در کلاس یا حضوری مؤثر است. اکثر دانشجویان گزارش دادند که از یادگیری آنلاین لذت می برند و دریافتند که یادگیری آنلاین ابزاری برای یادگیری مفید است. با گفتن این نکته ، بیشتر دانشجویان ترجیح رویکردی با یادگیری ترکیبی را اعلام کردند. دانشجویان فواید تعامل موجود با در حضور در کلاس درس  و از طرفی انعطاف پذیری زمانی ارائه شده توسط یادگیری آنلاین را ارزشیابی کردند.

 

 

روشهای یادگیری آنلاین و یا حضوری برای یادگیری دانشجویان به یک اندازه مؤثر واقع شد ، اما دانشجویان داروسازی نشان می دهند که آنها از یک رویکرد یادگیری ترکیبی حمایت می کنند. اگرچه رایانه ها و فن آوری های نوآورانه روش های موجود در تدریس و یادگیری را متنوع می سازند ،اما از طرفی در انتخاب روش به حداکثر رساندن نتایج یادگیری دانشجویان و هم چنین تطبیق نیازهای یادگیری دانشجویان بسیار مهم است.

 

تاریخ انتشار: 2020

منبع: http://pharmacyeducation.fip.org/pharmacyeducation/article/view/789

ترجمه شده توسط دپارتمان آموزش پزشکی آوید http://www.aveedme.com

لطفاً منتظر بمانید...