برای اطلاع از آخرین دوره ها کلیک کنید

آموزش به پزشکان با چشم های بسته ؟



پزشکان دریافته اند که اساتید آموزش رزیدنتی کودکان در صورت آموزش و تمرین احیا با چشم های بسته به رزیدنت ها، نتایج بهتری دریافت می کنند. یافته های جدید امیدواری بیشتری در بهبود انجام احیای کودکان توسط این آموزش ها، ارائه می دهد.

در مطالعه جدید حوزه آموزش پزشکی ، اساتید آموزش رزیدنت های بخش کودکان که چشمان خود را پوشانده بودند ، در طی 3 سناریوی احیا ،  توانستند 11 درصد رتبه مهارت های آموزشی خود را ارتقا دهند، درحالیکه این مقدار برای سایر اساتید به 5 درصد رسید. این یافته ها با انتشار در Frontiers in Pediatrics ، نتیجه ای نویدبخش برای بهبود آموزش پزشکی و نتایج در احیای کودکان است.


دکتر Michael Buyck ، نویسنده اصلی این مقاله، از بیمارستان کودکان دانشگاه ژنو سوئیس می گوید: "مطالعه ما نشان می دهد كه بسته بودن چشم مدرس در جلسات شبیه سازی احیاء كودكان می تواند آموزش مهارتهای بالینی و احیا را بهبود بخشد." وی ادامه داد: "پزشکان برای آمادگی بیشتر در موارد اضطراری به تمرینات شبیه سازی تکیه می کنند ، بنابراین کوچکترین پیشرفتی در این زمینه می تواند به نجات جان افراد کمک کند. مطالعات آینده باید تأثیر آموزش با چشمان بسته  را ارزیابی کند."

خوشبختانه ، ایست قلبی کودکان از حوادث نادر در داخل و خارج از بیمارستان است که به چالشی برای آموزش به پزشکان تبدیل شده است.
Buyckمی گوید: "نیمی از رزیدنت ها احساس می كنند كه از مهارت ناكافی برای کنترل ایست های قلبی برخوردار هستند زیرا چنین حوادثی بسیار نادر است و رزیدنت های كودكان حتی كمتر ازمقدارمیانگین، آموزش های لازم در زمینه احیا را میگذرانند."


در نتیجه ، آموزش های شبیه سازی به میزان قابل توجهی در آماده کردن پزشکان در این موقعیت و سایر فوریت های پزشکی نادر مورد استفاده قرار می گیرد.
وی افزود: "نشان داده شده است که آموزش های مبتنی بر شبیه سازی در بهبود اعتماد به نفس رزیدنت ها و بهبود میزان درمان کودکان مؤثر بوده است."
جهت افزایش نتایج احیا ، محققان به دنبال راه های جدیدی برای به حداکثر رساندن بهره وری مهارت های به دست آمده در طول دوره آموزش های  شبیه سازی هستند.
مدرسان احیاء با انجام آزمایشی افزایش میزان تاثیر تدریس های شبیه سازی شده را نشان دادند.
دوازده تیم – متشکل از از 1 همکار اورژانس کودکان ، 1 رزیدنت کودکان و 2 پرستار کودکان - به طور تصادفی به دو گروه افرادی که چشم های خود را بسته بودند و گروه کنترل تقسیم شدند و این موضوع را بررسی کردند.

 

به گفته نویسندگان ، افزایش تاثیرآموزش  کسانی که چشمهای خودرا پوشانیده بودند بر مهارتهای تدریس می تواند ناشی از بهبود ارتباطات توسط کل تیم باشد.

"فایده وجود یک مدرس با چشمهای بسته برای سایر اعضای تیم این است که کلیه داده های مهم را کلامی می کنند و صریحاً دستورالعمل ها را بیان می کنند. در واقع ، با مقایسه های انجام شده متوجه شدیم تیم هایی که مدرس با چشم بسته به آنها آموزش می داد در انجام و تکمیل احیا موفق تر ظاهر شدند."

"چشمان بسته ممکن است مهارتهای تدریس را ، برای جلوگیری از حواس پرتی با جزئیات نامربوط یا مشارکت های بیهوده ، مانند فشارهای قفسه سینه ، بهبود بخشد."

منبع : Michael Buyck, Sergio Manzano, Kevin Haddad, Anne-Catherine Moncousin, Annick Galetto-Lacour, Katherine Blondon, Oliver Karam. Effects of Blindfold on Leadership in Pediatric Resuscitation Simulation: A Randomized Trial. Frontiers in Pediatrics, 2019; 7 DOI: 10.3389/fped.2019.00010

 

تاریخ انتشار: February 14, 2019

 

ترجمه شده توسط دپارتمان آموزش پزشکی آوید http://www.aveedme.com

 

لطفاً منتظر بمانید...