برای اطلاع از آخرین دوره ها کلیک کنید

آموزش های بدون استرس سبب تقویت مهارت های جراحی می شود

محققان گزارش می دهند : یادگیری مهارت های جراحی، هنگامی که دانشجو احساس فشار کمتری می کند و به عنوان یک سرگرمی به عمل جراحی نزدیک می شود، آسانتر است .

محققان دانشگاه هیوستون در گزارش های علمی نشان داده اند که بهترین راه برای آموزش جراحان، رفع استرس برنامه های رزیدنتی و تمرین جراحی به عنوان یک سرگرمی است. در شرایط آرام و خارج از یک محیط رسمی ، 15 دانشجوی پزشکی سال اول که آرزو داشتند روزی جراح شوند ، مهارت های بخیه زدن و برش در سیمولاتور جراحی  را در کمتر از 5 ساعت تمرین، به دست آوردند.

 

 

Loannis Pavlidis ، استاد اکهارد پفیفر و استاد آزمایشگاه فیزیولوژی شناسی در UH گفت: "به نظر می رسد با از بین بردن عوامل استرس زای بیرونی مرتبط با مدل های رقابتی و سنگین رزیدنتی جراحی ، سطح استرس در هنگام تمرین های جراحی به طور چشمگیری کاهش می یابد. در پنج جلسه کوتاه ، این دانشجویان که به عنوان یک سرگرمی به تمرین عمل جراحی پرداختند، پیشرفت چشمگیری داشته و سریع تر از جراحان دیگر به مهارت ها دست یافتند."


هنگامی که دانشجویان شروع به برش و بخیه در شبیه سازهای جراحی کردند ، Pavlidis  و تیمش با اندازه گیری میزان عرق در نزدیکی بینی از طریق تصویربرداری حرارتی ، میزان استرس آنهارا را ردیابی کردند.

 


در تحقیقات قبلی محققان بیمارستان Pavlidis و Methodist دریافتند که رزیدنت های جراحی در هنگام آموزش رسمی در شبیه سازهای جراحی میزان استرس بالایی را نشان می دهند. این میزان استرس بالا  واکنش های حیاتی و مهم را تسریع می کند ، در نتیجه اقدامات سریع و بی فکر آنها منجر به خطاهای فاحش در طی تمرین های جراحی می شود.


در این مطالعه ، در حالیکه دانشجویان بدون تأثیر اضطراب محیطی ، آموزش های جراحی را طی می کردند ، مهارت های لازم به سرعت به دست آمد. در مقابل، در مطالعه قبلی میزان استرس بالا در رزیدنت های جراحی فرایندهای یادگیری را آهسته کرده، تا جایی که پنج جلسه تمرینی باعث بهبود این مهارت ها نشده است. عامل اصلی که دو مطالعه را از هم جدا می کند ، زمینه آموزشی و استرس ناشی از آن است.

 

 


Echo گفت: "اگر مهارتی را به دست آورده و دچار استرس شدید نشوید ، آن را بهتر و سریعتر به به خاطر می سپارید ، زیرا واکنش های سریع و بی هدف در آنجا نیستند تا همه چیز را برهم بزنند." Pavlidis اضافه کرد: "و پس از فراگیری مهارت ، آن را فراموش نخواهید کرد. همانطورکه، هنگامی که یاد می گیرید چگونه در دوچرخه سواری رکاب بزنید."


منبع : Materials provided by University of Houston. Original written by Laurie Fickman.

Ioannis Pavlidis, Dmitry Zavlin, Ashik R. Khatri, Amanveer Wesley, George Panagopoulos, Anthony Echo. Absence of Stressful Conditions Accelerates Dexterous Skill Acquisition in Surgery. Scientific Reports, 2019; 9 (1) DOI: 10.1038/s41598-019-38727-z

تاریخ انتشار: February 11, 2019

 

ترجمه شده توسط دپارتمان آموزش پزشکی آوید http://www.aveedme.com

 

 

لطفاً منتظر بمانید...