برای اطلاع از آخرین دوره ها کلیک کنید

آیا آموزش های تنفس برای بهبود سلامت روان دانشجویان حوزه علوم پزشکی نیاز است؟

مطالعه ای جدید نشان می دهد، وقتی دانشجویان حوزه علوم پزشکی تکنیک های خاصی برای مدیریت استرس و اضطراب را یاد می گیرند، سلامتی آنها در طیف وسیعی از موضوعات بهبود می یابد و منجر می شود از سلامت روانی بهتری برخوردار شوند.

 

این تیم تحقیقاتی سه برنامه آموزشی سلامت مبتنی بر کلاس را که شامل راهبردهای تنفس و هوش هیجانی بود، ارزیابی کرد و دریافت که این دو منجر به پیشرفت در جنبه های سلامتی، شادابی و نشاط دانشجویان می شوند. مؤثرترین برنامه منجر به پیشرفت در شش زمینه از جمله افسردگی و بهبود در ارتباط اجتماعی شده است.

 

محققان دانشگاه یِیل، که یافته های خود را در نسخه 15 ژوئیه مجله Frontiers in Psychiatry گزارش داده اند ، گفتند که چنین برنامه های آموزشی می تواند ابزاری با ارزش برای مقابله با بحران سلامت روان در دانشگاه ها باشد.

 

 

ایما سپاپلی، نویسنده اصلی برنامه در دانشکده مدیریت ییل، ​​گفت: "علاوه بر مهارت های دانشگاهی ، ما باید به دانشجویان بیاموزیم که چگونه زندگی متعادلی داشته باشند." وی گفت: "سلامت روان دانشجویی در 10 سال گذشته رو به زوال بوده است و با تنش ها و پاندمی های همه گیر و به خصوص نژادی، اوضاع فقط بدتر شده است."

 

محققان در مرکز هوش هیجانی ییل (YCEI) این تحقیق را انجام دادند که سه برنامه آموزش مهارت آموزی را بر روی 135 موضوع در مقطع کارشناسی به مدت هشت هفته (30 ساعت در کل) آزمایش کرده و نتایج را با گروه کنترل مقایسه کردند.

 

 

آنها دریافتند برنامه آموزشی به نام SKY Campus Happiness ، ساخته شده توسط بنیاد Art of Living ، که متکی به نوعی تکنیک تنفس به نام SKY Breath Meditation ، وضعیت یوگا ، ارتباط اجتماعی و فعالیتهای خدماتی است ، بسیار سودمند است. پس از جلسات SKY ، دانشجویان گزارش دادند که در شش زمینه احساس بهبودی می کنند: افسردگی ، استرس ، سلامت روان ، ذهن آگاهی ، تأثیر مثبت و ارتباط اجتماعی.

 

برنامه دوم به نام مبانی هوش هیجانی ، اجرا شده توسط YCEI ، منجر به ذهن آگاهی بیشتر - توانایی ذهنی برای حضور موثر تر دانشجویان و لذت بردن از لحظه در دانشجویان شد.

 

برنامه سوم به نام برنامه کاهش استرس، که به تکنیک های ذهن آگاهی بسیار متکی می باشد، منجر به بهبودی در زمینه خاصی نشد.

 

 

در کل، 135 دانشجوی کارشناسی ارشد ییل در این مطالعه شرکت کردند. در سراسر دانشگاه، افزایش قابل توجهی در افسردگی دانشجویی ، اضطراب و تقاضا برای خدمات بهداشت روان مشاهده شده است. از سال 2009 تا 2014 ، دانشجویانی که به دنبال درمان از مراکز مشاوره دانشگاه هستند ، 30٪ افزایش یافت، در حالیکه ثبت نام به طور متوسط ​​فقط 6٪ افزایش یافته است. پنجاه و هفت درصد از مدیران مراکز مشاوره اظهار داشتند که منابع آنها برای تأمین نیاز دانشجویان کافی نیستند.

 

محققان می گویند ، ابزارهای آموزشی جدید می توانند به طور مستقیم بار اضافی مراکز مشاوره دانشگاه را بررسی کنند. در این جلسات کریستینا برادلی، دانشجوی دکتری دانشگاه میشیگان گفت: "دانشجویان روش هایی را می آموزند که می توانند در آینده نیز از آنها برای بهبود و حفظ سلامت روانشان استفاده کنند"

 

محققان جلسات آموزشی را بصورت حضوری اداره می کردند، اما دوره ها از راه دور نیز می توانند انجام شوند.

 

سپپولی گفت: "افزودن مداوم به کارمندان بخش مشاوره و خدمات روانپزشکی برای رفع نیاز دانشجویان، از نظر اقتصادی ممکن نیست - و دانشگاه ها در حال تلاش برای تحقق این امر هستند."

 

لیندو ، دانشجوی دانشگاه ییل که در برنامه شادمانی SKY شرکت کرده است، گفت: تمرین تکنیک های تنفس به او کمک می کند تا استرس را هم در دانشگاه و هم در حرفه ورزشی اش مدیریت کند. لیندو گفت: "اکنون که از این تکنیک ها برای کمک به خودم استفاده می کنم، احساس میکنم ذهنیت و دیدگاه من بسیار سالم تر است. می توانم  تمام وقت خود را به مطالعه اختصاص دهم و هیچ گونه خستگی احساس نکنم. پس از این برنامه رقابت ها بهتر شده اند و بارهای سنگین درسی کاهش یافته است." یکی دیگر از شرکت کنندگان در برنامه SKY، آنا ویلکینسون، گفت که او قبل از تمرین با مزایای مثبت تمرینات تنفسی آشنا نبود ، اما اکنون به طور مرتب از این تکنیک استفاده می کند. ویلکینسون گفت: "من تا امروز نفهمیده بودم چه مقدار از این تمرین مربوط به فیزیولوژی است و اینکه چگونه می توان با نفس کشیدن درون خود را کنترل کرد. من به عنوان یک فرد شادتر و متعادل تر از تمرینات تنفس و مراقبه بیرون می آیم. این چیزی است که اصلاً انتظارش را نداشتم."

 

تاریخ انتشار:

منبع: Emma M. Seppälä, Christina Bradley, Julia Moeller, Leilah Harouni, Dhruv Nandamudi, Marc A. Brackett. Promoting Mental Health and Psychological Thriving in University Students: A Randomized Controlled Trial of Three Well-Being InterventionsFrontiers in Psychiatry, 2020; 11 DOI: 10.3389/fpsyt.2020.00590

 

ترجمه شده توسط دپارتمان آموزش پزشکی آوید 

لطفاً منتظر بمانید...