برای اطلاع از آخرین دوره ها کلیک کنید

آیا آموزش های ساختاری برای داروسازان داروخانه ها لازم است؟

داروسازان شاغل در جامعه، بر خلاف همتایانشان در بیمارستان ها، برنامه آموزشی مدوَنی ندارند. با این وجود ، روش های بسیاری وجود دارد که صاحبان یا مدیران داروخانه ها می توانند برنامه های یادگیری ساختاری برای شاغلین داروساز برگزار نمایند.

 


صرف وقت و هزینه برای آموزش به داروسازان و اعضای تیم داروسازی کار آسانی نیست اما مزایای تجاری داشتن پرسنلی ماهر و نیروی کاری کارآمد، بیشتر است. سرمایه گذاری در آموزش ، خدمات دهی به مشتری را بهبود می بخشد ، روحیه کارکنان را بالا می برد ، سبب حفظ و از دست ندادن کارکنان می شود و متعاقباً سود را افزایش می دهد.

امروزه بسیاری از داروسازانی که به تازگی فارغ التحصیل شده اند انتظار دارند که از روز اول و در طول دوره شغلی خود پیشرفت شخصی ساختار یافته داشته باشد ، به ویژه که همکاران داروسازشان در بیمارستان به مسیرهای آموزشی که با پیشرفت شغلی مورد انتظار هر فرد مرتبط است، دسترسی دارند.

 

 

اما آموزش ساختاری دقیقاً چیست؟ آموزش ساختاری به معنای داشتن یک برنامه آموزشی با زمانبندی مشخص است که همگی از دانش و تجربه صنعت شغل اصلی خود و همچنین مهارت های ارتباطی و مشاوره بهره مند شوند.

هر برنامه آموزشی ساختار یافته باید از اعضای جدید تیم و افرادی که به دنبال پیشرفت حرفه خود هستند حمایت کند. این برنامه می تواند شامل یادگیری از راه دور ، آموزش های مجازی، جلسات غیر رسمی با کارمندان و مدیران داروسازی با تجربه تر ، ارائه توسط داروسازان و ابزارهای یادگیری الکترونیکی باشد.

 

 

با این حال ، با وجود کسب و کار مشخص و ارزش شخصی یادگیری ساختاری ، اجرای یک برنامه آموزشی همچنان نوعی چالش برای داروخانه های بسیار شلوغ است.

 

منبع : The Pharmaceutical Journal DOI: 10.1211/PJ.2016.20201216

تاریخ انتشار  1 JUN 2016

 

ترجمه شده توسط دپارتمان آموزش پزشکی آوید http://www.aveedme.com

 

 

لطفاً منتظر بمانید...