برای اطلاع از آخرین دوره ها کلیک کنید

آیا افسردگی در پزشکان بستگی به برنامه آموزشی آنها دارد؟

  نزدیک به 20،000 پزشک در بهار 2019 از دانشکده پزشکی آمریکا فارغ التحصیل شدند و آموزش های رزیدنتی را آغاز کردند. اما مطالعات جدید نشان می دهد که سلامت روانی آنها در سال اول آموزش که مهم ترین دوره نیز می باشد (کارآموزی) می تواند بستگی زیادی به ماهیت برنامه هایی که میگذرانند، داشته باشد. مطالعه یکساله روی 11276 کارآموز پزشکی در 54 برنامه نشان می دهد که آنها احتمالاً در برخی برنامه های آموزشی دچار افسردگی شده اند.
تیمی از دانشگاه میشیگان و دانشکده پزشکی کارولینای جنوبی در ژورنال پزشکی دانشگاه ، گزارش دادند که کارورزان پزشکی در مقایسه با سایر افراد احتمالاً در انجام برخی برنامه های آموزشی دچار افسردگی می شوند.

 

 

محققان این یافته ها را از نظرسنجی های چندین ساله از 1126 اینترن در 54 برنامه در سراسر کشور ، که در تلاش برای شرکت در برنامه بزرگتری به نام "مطالعه کارآموزی سلامت" بودند، ثبت کردند.

برنامه های رزیدنتی پزشکی که کارآموزان آنها طولانی ترین ساعات کاری ، کمترین بازخورد مفید از دانشکده ها و کم ارزش ترین تجربه ها در آموزش بستری را داشتند ، بیشترین میزان علائم افسردگی را در بین کارآموزان خود نشان دادند.

علائم افسردگی در طول دوره رزیدنتی افزایش می یابد. یک بررسی استاندارد از هر رزیدنت قبل از شروع سال کارآموزی و چهار بار در طول دوره رزیدنتی نشان داد نمره افسردگی به طور متوسط از 2.3 به 5.9 افزایش یافت.

 

 

دکتر Srijan Sen ، نویسنده ارشد این مقاله و استاد راهنمای مطالعات سلامت روان کارآموزان گفت: " این نتایج قابل پیش بینی است. استرس و مطالبات سنگین در طی سال کارآموزی نشان داده است که همراه با افسردگی می باشد و افسردگی در دانشجویان پزشکی ، رزیدنت ها و پزشکان متخصص با فرسودگی شغلی ، خطاهای پزشکی ، عملکرد با کیفیت پایین ، تصادفات وسایل نقلیه موتوری و افکار خودکشی همراه است.

اما این مقاله جدید نشان می دهد که چه عواملی در کارورزان در مورد تجربه خود در یک برنامه خاص  تاثیر گذار بوده است.
Sen ، استاد اختلالات افسردگی و علوم اعصاب آیزنبرگ در UM و عضو UM Depression می گوید: "در حالی که بیشتر تمرکز در مطالعات درباره افسردگی روی شخص منفرد بوده است ، در این مقاله نشان می دهیم که موسسات آموزشی و برنامه های رزیدنتی چه نقشی دارند. برخی از برنامه ها هرساله به طور مداوم میزان افسردگی بالایی را نشان می دهند ، در حالی که در برخی دیگر این علائم بسیار کمتر دیده می شود. 4 علت برای این اختلاف بین برنامه های آموزشی وجود دارد که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

 

 

sen و همکارانش به سرپرستی پژوهشگر بخش روانپزشکی UM ، Karina Pereira-Lim ، بررسی کردند که چه عواملی مسبب بیشترین افزایش در میزان افسردگی در رزیدنت هایی که نمرات آنها بالاتر از 10 است، تاثیرگذار بوده و نشان می دهد که این رزیدنت ها معیارهای اساسی برای افسردگی را دارند. حداقل پنج و حداکثر 101 نفر کارورز در هر برنامه شرکت می کردند.

به طور متوسط یک سوم کارورزان، نشانه ها مربوط به افسردگی شدید را داشتند. اما در برخی برنامه ها هیچ رزیدنتی معیارهای افسردگی را نشان نداد ، در حالی که در برخی دیگر ، سه چهارم از افراد مورد بررسی این معیارها را داشتند.

حتی وقتی محققان عواملی را در زندگی شخصی کارآموزان به حساب می آوردند که می توانست آنها را بیشتر در معرض افسردگی قرار دهد، مانند سابقه افسردگی در گذشته ، استرس در دوران کودکی ، گرایش به رفتارهای عصبی ؛ تاثیر همان 4 عامل به قوت خود باقی ماند .  
در کل چهار عامل وجود دارد که تقریباً نیمی از تغییر در برنامه های رزیدنتی را در تعیین علائم افسردگی تجربه شده توسط تمام کارورزان شرکت کننده به خود اختصاص داده اند. به روز بودن و مناسب بودن بازخورد دانشکده به عنوان مهمترين عوامل ، بيانگر آن است که تلاش براي ارتقاء مهارت هاي تدريس پزشک هايی که تحت نظارت منتورها هستند ، مي تواند بر سلامت روان رزیدنت ها تأثير گذارد.

 

منبع: Karina Pereira-Lima, Rahael R. Gupta, Constance Guille, Srijan Sen. Residency Program Factors Associated with Depressive Symptoms in Internal Medicine Interns. Academic Medicine, 2018; 1 DOI: 10.1097/ACM.0000000000002567

تاریخ انتشار: January 14, 2019

 

ترجمه شده توسط دپارتمان آموزش پزشکی آوید http://www.aveedme.com

 

لطفاً منتظر بمانید...