برای اطلاع از آخرین دوره ها کلیک کنید

آیا تمرین ویزیتوری تلفنی در داروخانه های مراکز بهداشتی موثر است؟


داروسازان بیمارستان ها به طور مرتب ضمن انجام تأیید سفارشات و نسخه ها، سوالات مربوط به اطلاعات دارویی را از طریق تلفن دریافت کرده و پاسخ می دهند. این گزارش پیشرفت ، پیاده سازی و ارزیابی یک تجربه یادگیری فرمالیته از عملکرد دانشجویی مربوط به این امور در دوره آزمایشگاه داروسازی مراکز بهداشتی تشریح می کند.

 

 

تمرینی مبتنی بر مهارت های یادگیری فعال برای دانشجویانی که در طی فعالیت تأیید سفارش ، به سؤالاتی که درباره اطلاعات دارویی از طریق تلفن دریافت کرده و به آنها پاسخ دهند ، ایجاد و اجرا شد. داده های جمع آوری شده شامل نمرات دانشجویان در ارزیابی پایه ، تمرین بازاریابی تلفنی ، تمرین های تأیید سفارش و نظرسنجی از دانشجویان پس از این تمرین داوطلبانه بود. داده ها با استفاده از آمار توصیفی خلاصه شده و تجزیه و تحلیل موضوعی از نظرات دانشجویی و دانشکده نیز انجام شد.

 

نمرات دانشجویان در تمرینات بازاریابی تلفنی و ثبت سفارش به ترتیب 14/86 درصد و 8/88 درصد بود. دانشجویان اغلب نمی توانستند سوالات را به طور مناسبی دسته بندی کنند به همین دلیل آنها این فعالیت را تمرین مهارت های سازمان یافته و کاربردی یافتند.

 


دانشجویان در تمرین اطلاعات مربوط به داروها و همچنین مؤلفه تأیید و ثبت سفارش به خوبی عمل کردند. آنها به همراه دانشکده ها از این تجربه بهره مند شدند و دانشجویان این تمرین را مناسب و چالش برانگیز دانستند. این تمرین می تواند در هر برنامه درسی داروخانه به منظور آماده سازی دانشجویان با استفاده از تجارب یادگیری معتبر اجرا شود.

 

تاریخ انتشار: January 2, 2020

منبع: sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S187712971930214X

 

 

ترجمه شده توسط دپارتمان آموزش پزشکی آوید http://www.aveedme.com

 

 

لطفاً منتظر بمانید...