برای اطلاع از آخرین دوره ها کلیک کنید

آیا داروسازان هم می توانند پزشک باشند؟

رویکرد جدید دولت انگلیس برای آموزش پزشکی، که در آن بدون آنکه مقررات اتحادیه اروپا رعایت شود ، دولت می تواند به تعهد خود برای اضافه کردن 6000 نفر به نیروی کار تا سال 2025 کمک کند.

برنامه های آموزش پزشکی و داروسازی برای اولین بار در تاریخ 4 سپتامبر 2019 توسط سیمون استیونس ، مدیر اجرایی NHS انگلیس مورد اشاره قرار گرفت.

دولت انگلیس تصویب كرده است كه داروسازان می توانند به عنوان پزشك در یك دوره فشرده، آموزش ببینند.

در بیانیه ای که در 9 فوریه 2020 منتشر شد ، وزارت بهداشت ، درمان و مراقبت اجتماعی گفت که در حال بررسی مجدد این رویکرد در آموزش پزشکی است.

 

 

این اقدام به این معنی است که داروسازان طبق الزامات تعیین شده توسط اتحادیه اروپا ، دیگر مجبور نیستند 5،500 ساعت آموزش در مدت حداقل 5 سال برای پزشک شدن را بگذرانند.

این برنامه ها ابتدا توسط سیمون استیونز ، مدیر اجرایی NHS انگلیس ، در نمایشگاه نوآوری بهداشت و مراقبت NHS انگلیس که در تاریخ 4 سپتامبر 2019 در منچستر برگزار شد ، مورد اشاره قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است: "دوره های تازه طراحی شده می توانند صلاحیت های موجود ، آموزش و تجربیات لازم را در نظر بگیرند ، و این اقدام باعث می شود که متخصصان بهداشت و درمان، مانند فیزیوتراپیست ها یا داروسازان بتوانند به عنوان پزشک آموزش ببینند."

وی در این برنامه افزود که این برنامه ها به "تعهد استخدام دولت " از اضافه کردن 6،000 GP به نیروی کار NHS تا سال 2025 کمک خواهد کرد.

 

 

با این حال ، انجمن داروسازی رویال پیش از این در تاریخ 31 ژانویه سال 2020 گفته بود كه تشویق داروسازان به بازآزمایی پزشكان می تواند استخدام داروسازان در شبکه مراقبت های اولیه را به"چالشی بزرگ" مبدل سازد؛ اما در عوض این سازمان ابلاغ داشت "این اقدام روشی استراتژیك برای برنامه ریزی جهت جلوگیری از اضافه شدن فشارهای بیشتر به کارمندان خط مقدم و پر مشغله است."

Chandand Nagpaul ، رئیس شورای انجمن پزشکی انگلیس ، گفت شرایط فعلی آموزش با توجه به اینکه اغلب داوطلبان در شرایطی بسیار سخت و تحت فشار قرار گرفته،  تصمیمات آنها پیچیده است و ممکن است سبب تغییر یک زندگی شود، "در افزایش اعتماد به نفس پزشکان آینده و پرورش پزشکانی بسیار توانا" مهم هستند. 

وی افزود: "ما معتقدیم كه آموزش پزشكان در مدت زمان كمتر از زمان دیگر ، باعث به خطر افتادن کیفیت یادگیری آنها می شود و هم چنین كیفیت و جامعیت مراقبت از بیماران را كاهش می دهد."

مت هانكوك ، دبیر بهداشت و درمان و مراقبت های اجتماعی گفت: "بدون آنكه بخواهیم مقررات اتحادیه اروپا رعایت كنیم ، می توانیم بر این امر تأکید كنیم كه نیروی كار ما به بهترین وجهی که برای خود آنها و تجربه آنها مناسب است، دارای آموزش های لازم می باشد و بدون اینكه سبب هیچ گونه مشكلی در استانداردهای بالای مراقبت های پزشکی یا در مورد ایمنی بیماران شود، می تواند پاسخگوی نیاز مراکز درمانی و بیمارستان ها باشد.

 

 

"برنامه هایی که هم اکنون در حال برنامه ریزی آنها هستیم ثابت می کنند که می توانیم کارمندان مراقبت های بهداشتی را مجدداً آموزش دهیم و آنها را هرچه سریعتر به خط مقدم درمان برگردانیم."

ماده 24 دستورالعمل اتحادیه اروپا 2005/36 / EC الزامات مربوط به آموزش پزشکی اساسی را تعیین می کند ، که شامل حداقل 5 سال مطالعه و 5،500 ساعت آموزش نظری و عملی ارائه شده توسط یا تحت نظارت دانشگاه است."

تغییرات احتمالی در آموزش پزشکی برای داروسازان در حالی صورت می گیرد که سند مشاوره شورای دارویی عمومی در مورد معیارهای آموزش اولیه و معیارهای آموزش داروسازان ، که در ژانویه سال 2019 منتشر شد ، اظهار داشت که الزامات آموزش داروسازی "بسته به نتیجه مذاکرات Brexit ممکن است تغییر کند".

طبق دستورالعمل اتحادیه اروپا ، آموزش داروسازی باید شامل "چهار سال آموزش تئوری و عملی تمام وقت" و به دنبال آن یک "کارآموزی شش ماهه" در یک داروخانه یا بیمارستان باشد که این رویکرد جدید می تواند خبر خوشایندی برای داروسازان باشد.

 

تاریخ انتشار: February 11,2020
 

منبع: https://www.pharmaceutical-journal.com/news-and-analysis/news/government-to-consider-offering-pharmacists-fast-track-training-to-become-doctors/20207692.article?firstPass=false

 

ترجمه شده توسط دپارتمان آموزش پزشکی آوید

لطفاً منتظر بمانید...