برای اطلاع از آخرین دوره ها کلیک کنید

آیا دوره های هنری می تواند به دانشجویان پزشکی کمک کند تا ناظران بالینی بهتری باشند؟


محققان دریافتند دانشجویانی که دوره ای را در زمینه هنر گذرانده اند ، به طور قابل توجهی مشاهده بالینی و مهارت های حرفه ای بالاتری از خود نشان دادند.
    محققان در مسیر کشف راههای  ارتقای مهارتهای مشاهده بالینی در دانشجویان پزشکی ، پیشرفت چشمگیری در مهارتهای تشخیص و مشاهده بین دانشجویانی که یک دوره هنر را گذرانده اند ، یافتند. آموزش هنر می تواند به دانشجویان علوم پزشکی کمک کند تا به ناظران بالینی بهتری تبدیل شوند.


مهارت مشاهده یک مؤلفه اساسی در آموزش پزشکی است که به پزشکان در معاینات بیمار و تشخیص کمک می کند ، اما مطالعات متعددی نشان از عدم کفایت در این زمینه بین کارآموزان پزشکی و پزشکان متخصص دارد. پیرو تلاشهای محققان برای کشف راه های بهبود این مهارت ها بین دانشجویان پزشکی ، محققان دانشکده پزشکی Perelman در دانشگاه Pennsylvania و بیمارستان کودکان  (CHOP) Philadelphia با همکاری مربیان موزه هنر Philadelphia  ، به حوزه هنرهای تجسمی روی آوردند تا بررسی کنند که" آیا مشاهدات هنری همراه با توصیف و تفسیر می تواند در آموزش پزشکی کاربرد داشته باشد ؟"
در مطالعه‌ای که در مجله Ophthalmology منتشر شد ، محققان از مطالعات قبلی نتیجه گرفتند که مشاهده و مطالعه هنر می تواند مهارتهای توصیفی دانشجویان پزشکی را بهبود بخشیده و از روشهای رسمی تحقیق برای ارزیابی آموزش گسترده هنر به دانشجویان سال اول پزشکی استفاده کنند. این تیم، با مشاهده پیشرفت قابل توجه در مهارتهای تشخیص و مشاهده در دانشجویانی که که دوره هنر را گذرانده بودند، نشان دادند که آموزش های هنری به تنهایی - بدون دخالت مؤلفه های بالینی پزشکی - می تواند به دانشجویان پزشکی کمک کند تا ناظر بالینی بهتری شوند.


Jaclyn Gurwin، پزشک و رزیدنت چشم پزشکی در دانشگاه Pennsylvania گفت: "یادگیری مهارت های هنرهای زیبا در دانشگاه، به عنوان یک پزشک برای من بسیار ارزشمند است. من تأثیر آموزش هنر در یادگیری مهارت های بالینی پزشکی را تجربه کردم، و می خواهم آن تجربه را برای دیگران از نو بسازم." وی ادامه داد: "نتایج این مطالعه بسیار دلگرم کننده است و نشان می دهد که آموزش مشاهدات هنری می تواند مهارتهای مشاهده پزشکی و چشم پزشکی را بهبود بخشد .امیدواریم که این تواناییها در ناظران بالینی بهبود یافته و این آموزش به بهبود اثربخشی بالینی ، همدلی و در نهایت پزشکان بهتر تبدیل شود. "

سی و شش دانشجوی سال اول پزشکی به طور تصادفی به شش دوره 1.5 ساعته تماشای هنرهای تجسمی در موزه هنر Philadelphia پرداختند و تعدادی نیز به عنوان گروه کنترل در نظر گرفته شدند. جلسات هنری توسط مربیان حرفه ای هنر با رویکرد تدریس "تفکر هنری" تدریس می شود که بر درون گرایی و مشاهده قبل از تفسیر تأکید دارد. این آموزش شامل جلسات آثار هنری ، بحث های گروهی و آموزش واژگان هنرهای تجسمی بود. رویکرد تفکر خلاق تاکید بیشتری بر استدلال و یادگیری پرسپکتیو دارد. آنها سپس در آزمون ارزیابی مهارت مشاهده شرکت کردند که ارزیابی ها شامل تست توصیف و تست تشخیص احساسات در مشاهده عکسهای بیماری های شبکیه و صورت بود. دانشجویانی که دوره "تفکر هنری" را گذرانده بودند ، در مقایسه با گروه کنترل پیشرفت چشمگیری در مهارتهای مشاهده خود نشان دادند.


نویسندگان خاطرنشان كردند كه یك موضوع مشترک در بین كارآموزان این است كه مشاهده دقیق یا تشخیص در هنگام ارائه اطلاعات بصری پیچیده می تواند چالش برانگیز باشد. آموزش مشاهده هنر در این مطالعه یک رویکرد ساختاری را برای دانشجویان سال اول پزشکی ، که تجربه محدودی در پیمایش در موقعیتهای بالینی بصری پیچیده دارند ، فراهم کرده است.

  Gil Binenbaum"  ، استادیار چشم پزشکی و جراح چشم کودکان در دانشکده پزشکی  Perelmanگفت:" آموزش هنر می تواند در بسیاری از تخصص ها ، به ویژه مواردی مانند چشم ، پوست و رادیولوژی مفید باشد ؛ مواردی که برنامه های تشخیص و درمان اساساً بر اساس مشاهدات مستقر است. "
دانشجویانی که دوره آموزش هنر را گذرانده اند ، همچنین به میزان قابل توجهی، پیشرفت هایی در همدلی و شناخت عاطفی نشان داده اند ، از جمله بیان احساسات و همدردی بیشتر با بیماران.

پس از موفقیت این مطالعه ، دانشکده پزشکی پرلمن این دوره ی آموزش هنر در موزه هنر فیلادلفیا را برای دانشجویان سال اول پزشکی در طول ترم پاییز 2017 ارائه داد.

 

 

منبع : Jaclyn Gurwin, Karen E. Revere, Suzannah Niepold, Barbara Bassett, Rebecca Mitchell, Stephanie Davidson, Horace DeLisser, Gil Binenbaum. A Randomized Controlled Study of Art Observation Training to Improve Medical Student Ophthalmology Skills. Ophthalmology, 2017; DOI: 10.1016/j.ophtha.2017.06.031

تاریخ انتشار  September 6, 2017

 

ترجمه شده توسط دپارتمان آموزش پزشکی آوید http://www.aveedme.com

 

 

 

لطفاً منتظر بمانید...