برای اطلاع از آخرین دوره ها کلیک کنید

آیا می توان از واقعیت مجازی سه بعدی (3D VR) در آموزش آناتومی به دانشجویان علوم پزشکی استفاده کرد؟

 

واقعیت مجازی، ابزاری نوآورانه است که می توان از آن در امر آموزش و یادگیری برای دوره های آناتومی انسان آموزش پزشکی استفاده کرد.

به روز نبودن تجهیزات برای آموزش و کسب دانش برای دانشجویان پزشکی یکی از دلایل خستگی و فرسودگی شغلی در آن ها می باشد و نگرانی بزرگی درحوزه آموزش پزشکی بوده است. آموزش و یادگیری مبتنی بر واقعیت مجازی سه بعدی (3D VR) به منظور بهبود نتایج آموزشی دانشجویان ارتقا یافته است. این مطالعه با هدف تعیین اثربخشی آموزش سه بعدی در دوره های آناتومی انسان در مقایسه با روش های سنتی آموزش در بین دانشجویان پزشکی انجام شده است.

 


برای ارزیابی نتایج یادگیری و نمرات دانشجویان در دوره های کوتاه مدت و بلند مدت با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی سه بعدی در مقایسه با کسانی که با روش های سنتی آموزش داده می شوند؛ هم چنین جهت توصیف تجربیات و دیدگاه های دانشجویان در رابطه با استفاده از این تکنولوژی از طرحی همگرا استفاده شد.


دانشجویان مرد که با استفاده از واقعیت مجازی در دوره شرکت کردند، نسبت به آن هایی که از روش های سنتی استفاده کردند، نمره شان در دانش کوتاه مدت و بلند مدت به طور قابل توجهی بالاتر بود. درحالیکه، زنانی که از روش های سنتی استفاده کردند نسبت به زنانی که از3D VR  استفاده کردند، نمره دانش کوتاه مدت به طور قابل توجهی بالاتری را نشان داده اند.

 

 


نتیجه تحقیق انجام شده:

دانشجویان پزشکی، واقعیت مجازی سه بعدی را ابزاری بسیار کاربردی برای یادگیری آناتومی انسان در مقایسه با روشهای سنتی توصیف کردند. بنابراین، به دانشگاه ها و موسسات توصیه می کنیم استفاده از  3D VRرا در برنامه درسی آناتومی بگنجانید. اگرچه چندین محدودیت نیز برای استفاده از این تکنولوژی نیز مشخص شد که ممکن است مانع استفاده از آن برای آموزش و یادگیری شود.

 

 

 

تاریخ انتشار: 2020 Feb

منبع: ncbi.nlm.nih.gov

ترجمه شده توسط دپارتمان آموزشی آوید

لطفاً منتظر بمانید...