برای اطلاع از آخرین دوره ها کلیک کنید

آیا کاهش ساعات دوره ی رزیدنتی سبب پایین آمدن کیفیت آموزش به پزشکان جدید می شود؟


    مطالعه جدید  نشان مي دهد كه كاهش ساعات آموزش به رزیدنت ها منجر به عملكرد ضعیف تر آنها  نشده است. در سال 2003  ساعات آموزش به رزیدنت ها از بیش از 100 ساعت در هفته به 80 ساعت رسید که این اقدام جنجالی باعث نگرانی بسیاری شد. علیرغم این نگرانی ها، کاهش این ساعات باعث مرگ و میر بیشتر بیماران، بستری یا هزینه مجدد برای آنها  نشد.

هنگامی که این قوانین جدید، برای رزیدنت های پزشکی تصویب شد، منتقدین نگران بودند که این تغییر باعث شود پزشکان جدیدی که وارد حوزه آموزش های رزیدنتی شده اند برای چالش ها وتمرینات مستقل آماده نباشند.

 

تحقیقات جدید منتشر شده در 11 ژوئیه 2019که توسط محققان در موسسه Blavatnik در دانشکده پزشکی هارواردانجام شد، نشان می دهد که این هشدارهای جدی به میزان قابل توجهی غیر موجه بودند. تجزیه و تحلیل نتایج تحقیقات هیچ مدرکی را مبنی براینکه کاهش ساعت تمرینات پزشکی تاثیر منفی بر کیفیت مراقبت های ارائه شده توسط پزشکان جدید میگذارد را نشان نداد.

به دنبال تعدادی از گزارشات ناشی از مرگ و میر بیماران، که به دلیل خطاهای ناشی از خستگی بوده است، دانشکده های معتبر پزشکی تغییرات گسترده ای را  در مقررات حاکم بر ساعات کاری رزیدنت ها و سایر جنبه های آموزشی را آغاز کردند. این تلاش ها در سال 2003 در شورای اعتباربخشی آمریكا برای آموزش پزشکی به فارغ التحصیلان به نتیجه رسید و آموزش های بالینی به رزیدنت های پزشکی به 80 ساعت در هفته محدود شد.

 

Anupam Jena ، استادیار سیاست مراقبت های بهداشتی در انستیتوی Blavatnik ، پزشک بیمارستان عمومی Massachusetts گفت: "این موضوع داغترین بحث در آموزش پزشکی در بین پزشکان است. بسیاری از پزشکان آموزش دیده تحت سیستم قدیمی فکر می کنند که رزیدنت های امروزی تحت سیستم جدید ازآموزش کافی بهره نمی برند. بسیاری از پزشکان ارشد که در حال اموزش به پزشکان جوان هستند می گویند: " آنها به اندازه ای که ما آماده بودیم، آماده نیستند."

به گفته Jena ، یافته های مطالعه باید این ترس ها و نگرانی ها را برطرف کند. محققان تفاوت معنی داری در میزان مرگ و میر ، بستری مجدد  یا هزینه های بستری برای بیماران تحت نظر پزشکانی که دوره رزیدنتی خود را قبل و بعد از اصلاحات ساعت رزیدنتی به پایان رسانده اند ، نیافتند.

 

 

با توجه به تغییر در مراقبت های بیمارستانی در یک دهه گذشته ، محققان می دانستند که آنها نباید تنها تفاوت بین نتایج پزشکانی که اخیراً آموزش های لازم را گذرانده و آنهایی که قبل از اعمال تغییرات دوره خود را به پایان رسانده اند را مقایسه کنند ، زیرا نتایج کلی به دلیل تشخیص و درمان بهتر ، هماهنگی های بهتر واستفاده از ابزارهای مراقبت دیجیتالی و جدید طراحی شده برای جلوگیری از تداخلات دارویی مضر و سایر خطاهای انسانی، متفاوت بوده است.

مقایسه بین پزشکان آموزش دیده قبل ازاعمال اصلاحات ساعات با افراد آموزش دیده پس از آن می تواند محققان را در بررسی  اثر تغییر ساعات  در آموزش به رزیدنت ها با تاثیر تغییرات کلی در سیستم آموزشی (مانند بهبود تشخیص و درمان و ...) دچاراشتباه کند. محققان برای جلوگیری از درگیری این دو موضوع ، پزشکان جدید را با پزشکان ارشدی که قبل ازاعمال اصلاحات آموزش دیده بودند ، مقایسه کردند.

این مطالعه 485685 بستری در بیمارستان Medicare قبل و بعد از اصلاح بررسی کرد و نشان داد اصلاح ساعت آموزش به پزشکان از نظر آماری با تفاوت قابل توجهی درنتایج بیماران همراه نبود.

 

به عنوان مثال ، میزان مرگ و میر در بین بیماران تحت مراقبت در سالهای نخستین دوره داخلی در دوره های 2000-2006 و 2007-2012 به ترتیب 10.6 درصد و 9.6 درصد بود. در مقایسه ، میزان مرگ و میر در بین بیماران تحت مراقبت پزشکان در سال دهم  11.2 درصد  و 10.6 درصد در همان سالها بود.

تجزیه و تحلیل آماری بیشتر نشان داد که این اختلافات به فاصله کمتر از 1/0 درصد اختلاف بین گروه های پزشکان آموزش دیده جدید و قدیم وجود دارد. به عنوان مثال تفاوت این دو گروه در میزان بستری در بیمارستان بسیار ناچیز بود: 20.4 درصد از بیماران تحت مراقبت پزشکان سال اول و 20.1 درصد از بیماران تحت درمان با پزشکان ارشد در سالهای 2000-2006.
محققان به عنوان روشی برای دقیق تر بودن خلل های احتمالی در مراقبت ناشی از اختلاف در ساعتهای آموزشی ، به طور خاص به نتایج بیماران پرخطر توجه داشتند که حتی در آنها نیز اختلافات کمی در کیفیت مراقبت آشکار بود.


Jena خاطر نشان کرد: این یافته ها نشان می دهد که اصلاحات ساعت کاری رزیدنت ها در آمریکا تغییری در کیفیت آموزش پزشکان ایجاد نکرده است. وی گفت: "ما حتی به آنهایی كه به شدت بیماربودند نیز توجه کردیم. در این موارد کوچکترین اشتباه می تواند به معنای تغییر بین مرگ و زندگی باشد."

منبع : Anupam B Jena, Monica Farid, Daniel Blumenthal, Jay Bhattacharya. Association of residency work hour reform with long term quality and costs of care of US physicians: observational study. BMJ, 2019; l4134 DOI: 10.1136/bmj.l4134

تاریخ انتشار: July 11, 2019

 

ترجمه شده توسط دپارتمان آموزش پزشکی آوید http://www.aveedme.com

 

لطفاً منتظر بمانید...