برای اطلاع از آخرین دوره ها کلیک کنید

آیا کلاس های تربیت بدنی تاثیری بر افزایش فعالیت دانشجویان کم تحرک دارد؟


تحقیقات جدید از دانشگاه اورگان نشان می دهد کلاس های فعالیت بدنی دانشجویان کم تحرک را ترغیب می کند تا فعال تر شوند، این در حالیست که کسانی که در کلاس های اختیاری شرکت می کنند معمولا انگیزه و علاقه قبلی به این رشته ها دارند اما دیگر دانشجویان از شرکت در این کلاس ها صرف نظر می کنند.

براد کاردینال استاد کینزیولوژی در کالج OSUگفت: "هنگامی که هیچ شرط و اجباری وجود نداشته باشد و دوره ها به عنوان دوره های برگزیده ارائه شوند ، دانشجویانی که دوره ها را می گذرانند اغلب کسانی هستند که از قبل علاقه مند، فعال و با انگیزه هستند. این دانشجویان تمایل به فعالیت های بدنی دارند و دانشکده نیز از آن پشتیبانی می کند. این مسأله تعداد زیادی از دانشجویان غیرفعال و بی تحرک را نادیده می گیرد که میتوانند از چنین دوره هایمفیدی بهره مند شوند."

 

 

کاردینال، متخصص در حوزه فعالیت های فیزیکی، گفت : "یافته های این مطالعه ، مزایای آموزش های لازم برای فعالیت های بدنی را به عنوان بخشی از برنامه درسی دانشگاه تأکید می کند."

در حالیکه فعالیت های بدنی طیف وسیعی از سلامتی را ارائه می دهد، تحقیقات گذشته نشان می دهد که با گذر دانشجویان از دبیرستان به دانشگاه و فراتر از آن ، فعالیت های بدنی با شیب تندی کاهش می یابد و عادت های اشتباهی که در در دانشگاه ها رایج هستند، پس از اتمام تحصیلات به زندگی فردی افراد نیز وارد می شوند .
در یک مطالعه سراسری که در سال 2012 منتشر شد ، کاردینال و همکارانش دریافتند که کمتر از 40 درصد دانشگاه های ایالات متحده ، دانشجویان را ملزم به تکمیل هرگونه الزامات مربوط به فعالیت های بدنی برای کسب مدرک دانشگاهی ، علیرغم فشار سازمانهای تربیت بدنی و آژانس های ملی بهداشت نگران درباره پیامدهای سلامتی عدم فعالیت بدنی می دانند.

 


کاردینال و کیم می خواستند تأثیرات سیاست الزام واحدهای تربیت بدنی را بهتر بشناسند. آنها در مطالعه خود انگیزه در ورزش سطح فعالیت را برای دانشجویان در دو دانشگاه مقایسه کردند - یکی علاقه مند به فعالیت بدنی و دیگری به عنوان شاهد - تا ببینند که چگونه سیاست های نیاز به دوره فعالیت های بدنی ممکن است بر رفتار دانشجویان تأثیر بگذارد.
در کل 953 دانشجو از دو دانشگاه در این مطالعه شرکت کردند و نظرسنجی آنلاین راجع به انگیزه آنها برای شرکت در کلاس های فعالیت بدنی انجام شد.

نتایج نشان داد دانشجویانی که برای شرکت در کلاسهای فعالیتهای بدنی نیاز به آمادگی داشتند ، انگیزه کمتری برای فعالیت دارند .کاردینال گفت: "ما دریافتیم که افراد بی تحرک ممکن است در ابتدا از این نیاز خیلی خوشحال نباشند ، اما برخی از آنها برای ادامه فعالیت بدنی انگیزه بیشتری پیدا می کنند."

 

 

وی از یک سیاست فعالیت بدنی پشتیبانی می کند که شامل یک دوره تحصیلی با تمرکز بر آمادگی جسمی در رابطه با دوره آموزشی فعالیت بدنی با کیفیت است که در کسب مهارت ، پیشرفت و سرگرمی متمرکز است ، از ورزش های ماجراجویی گرفته تا رقص زومبا و ... .

کاردینال افزود: "این فقط دانشجویان نیستند که سود می برند." "جامعه نیز از مزایای آن برخوردار است. به عنوان مثال ، یک نشریه در سال 2016 در ژورنال انجمن قلب آمریکا نشان داد افرادی که رهنمودهای فعالیت های بدنی را رعایت می کنند سالانه 2500 دلار در هزینه های پزشکی صرفه جویی می کنند."
 
منبع:
    موونگ کیم ، بردلی J. کاردینال. تفاوت انگیزش دانشجویان دانشگاه بین یک سیاست آموزش لازم برای فعالیت بدنی و انتخابی. مجله بهداشت کالج آمریکایی ، 2018؛ 0 DOI: 10.1080 / 07448481.2018.1469501

 

 

ترجمه شده توسط دپارتمان آموزش پزشکی آوید http://www.aveedme.com

لطفاً منتظر بمانید...