برای اطلاع از آخرین دوره ها کلیک کنید

استفاده از شبکه های اجتماعی توسط دانشجویان حوزه علوم پزشکی برای اهداف آموزشی

سایت های شبکه های اجتماعی آنلاین (SNS) ، به عنوان مثال ، فیس بوک ، مای اسپیس ، فلیکر ، توییتر و یوتیوب به عنوان مکانیزم  های به سرعت در حال رشد برای تبادل اطلاعات شخصی و حرفه ای در بین دانشجویان دانشگاه ها شناخته شده اند. این تحقیق با هدف تعیین میزان استفاده دانشجویان از SNS جهت پیشبرد هرچه بهتر اهداف آموزشی انجام شده است.

 

درک و آگاهی از کاربرد قابل توجه SNS توسط دانشجویان پزشکی ، مستلزم گنجاندن چنین دوره هایی در برنامه های درسی پزشکی است. این دوره های آموزشی به پزشکان آینده آموزش می دهد تا مهارت های خود در زمینه فناوری دیجیتال را برای  اهداف آموزشی تقویت کنند.
سایت های و شبکه های اجتماعی (SNS) وب سایت ها یا برنامه های اختصاصی هستند که به مشتریان امکان می دهد برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات ، ارسال فیلم ، عکس ، اظهار نظر و تبادل پیام با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. طیف گسترده ای گجت های ارتباطی برای شبکه ها در دسترس هستند که به طور گسترده در شش دسته طبقه بندی می شوند: وبلاگ ها و میکروبلاگ ها (به عنوان مثال توییتر) ، پروژه های مشترک (به عنوان مثال ویکی پدیا) ، محتوای اجتماعی  (به عنوان مثال ، یوتیوب) ، دنیاهای اجتماعی مجازی (به عنوان مثال ، Second Life) دنیای بازی های مجازی مانند World of Warcraft) و SNS هایی مانند Facebook و Myspaceو Google متداول ترین ابزارهای رسانه های اجتماعی هستند که به دنبال آن یوتیوب ، توییتر ، فلیکر و لینکدین قرار می گیرند. استفاده از SNS بستگی به نیازهای خاص هر فرد دارد. اگر استاد دانشگاهی بخواهد بر استفاده دانشجویانش از رسانه های اجتماعی نظارت کند ، فیس بوک به عنوان محبوب ترین SNS ، انتخابی منطقی خواهد بود. از طرف دیگر ، اگر یک محقق یا فرد در حال تحصیل بخواهد گفتگوها و نظرات را در یک رشته خاص دنبال کند یا در به اشتراک گذاشتن اطلاعات تحقیقات جدید مشارکت کند ، توییتر می تواند به عنوان میکروبلاگ محبوب مورد استفاده 15٪ از بزرگسالان قرار بگیرد.

 

 

وبلاگ نویسی برای کسانی که مایل به پیشرفت مهارت نوشتن خود هستند توصیه می شود. هم چنین تعامل با رسانه های اجتماعی می تواند به صورت شخصی ، حرفه ای و یا هر دو باشد و شواهد زیادی مبنی بر اینکه بزرگسالان و جوانان با هوش دیجیتالی از رسانه های اجتماعی برای اطلاعات مرتبط با سلامت استفاده می کنند وجود دارد.
رسانه های اجتماعی از فناوری های مبتنی بر موبایل و وب برای ایجاد بسترهای دیجیتالی استفاده می کنند که از طریق آنها افراد و جوامع با یکدیگر به تعامل می پردازند ، بحث می کنند و جهان را تغییر می دهند. این وسیله با استفاده گسترده و عمیق در سازمان های ارتباطی ، تعامل بین جوامع و افراد را تسهیل می کند.

 

 

رسانه های اجتماعی چهره حوزه پزشکی را تغییر می دهند. نتایج این متاآنالیز بر لزوم تحریک روشهای مختلف SNS در راهبردهای آموزش و یادگیری برنامه درسی پزشکی تأکید دارد. در عین حال ، دانشجویان و دانشکده ها برای به دست آوردن حداکثر مزایای SNS ، باید با مهارت های بیشتری آشنا شوند.

نتیجه این تحقیق بیان می دارد اکثریت (75٪) پاسخ دهندگان پذیرفته شده از SNS استفاده کردند ، در حالی که تنها 20٪ از این سایت ها برای به اشتراک گذاری اطلاعات دانشگاهی و آموزشی به کار گرفته می شوند. موضوع تاسف برانگیز این است که هیچ مطالعه ای تأثیر SNS در عملکرد دانشگاهی را مورد بررسی قرار نداد.

 

برای مشاهده فیلم های اموزشی مرتبط با این مقاله به لینک های زیر مراجعه نمایید:

 

 

 

تاریخ انتشار: Jul 2016


منبع: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4982355

 

ترجمه شده توسط دپارتمان آموزش پزشکی آوید http://www.aveedme.com

لطفاً منتظر بمانید...