برای اطلاع از آخرین دوره ها کلیک کنید

ایجاد روشی استاندارد برای آموزش جراحی رباتیک


محققان دانشکده پزشکی Keck از USC  در حال تحقیق بر روی فناوری جدیدی برای کمک به تحلیل مهارت های جراحی رباتیک متخصصین جراحی هستند تا بتوانند روشی عینی و استاندارد برای آموزش به نسل بعدی جراحان ایجاد کنند. این تیم با اتصال یک ضبط کننده اطلاعات به سیستم جراحی روباتیک ، حرکات جراحان را در مرحله بازسازی جراحی رباتیک رادیکال پروستاتکتومی ، یک عمل جراحی رایج برای درمان سرطان پروستات، مورد بررسی قرار دادند. جراحی رباتیک رادیکال پروستاتکتومی 87 درصد از جراحی های سرطان پروستات را در آمریکا تشکیل می دهد.

 


 داده ها به این تیم کمک کرد تا مهارت های جراحی را رمزگشایی کرده و سیستمی برای طبقه بندی حرکات سوزنی و آموزش مهارت ها ابداع کنند. نتایج مطالعه آنها در اکتبر 2018 در مجله ارولوژی منتشر شد.


Andrew Hung ، MD ، استادیار ارولوژی بالینی در دانشکده Keck گفت: "اگرچه عمل جراحی روباتیک گزینه ای بسیار مناسب برای معالجه سرطان پروستات است ، اما هنوز آموزش های استاندارد برای آن وجود ندارد. برای ایجاد یک آموزش هوشمند و کارآمد برای یک مرحله حیاتی از جراحی پروستات ، ما به معیارهای عملکرد خودکار روباتیک و مشاهده عینی و سنجش عملکرد جراح اعتماد کردیم."

 

با استفاده از داده های ویدئویی که از 70 عمل جراحی ثبت شده است ، این مطالعه نشان داد که متخصصان، کارایی بهتری در حرکت ابزار و استفاده از دوربین، در مدت زمان اتمام عمل جراحی، نسبت به تازه کارهای رزیدنت داشتند. آنها هم چنین استفاده بهتری از حرکات سوزنی و ترومای بافت کمتری داشتند.

 

محققان همچنین قادر به شناسایی 14 حرکت متداول سوزنی بودند که با عناوین  forehand, backhand, flush-hand, overhand or underhand  طبقه بندی می شوند. این داده ها می تواند برای آموزش جراحی استفاده شود که مرحله جراحی پیچیده را به مراحل کوچکتر و ساده تر تبدیل می کند.

 

Hung   گفت: "در حالی که هیچ روش کامل و دقیقی برای انجام یک عمل جراحی ایده آل وجود ندارد ، ایجاد روشی استاندارد برای آموزش جراحی روباتیک، زمینه آموزش بهینه را برای جراحان فراهم میکند."

 

 

Hung   و همکارانش در حال حاضر در حال آزمایش اثربخشی این آموزش با جمعی از دانشجویان پزشکی در Keckهستند. این تیم امیدوار است که روشی برای توسعه این آموزش بتواند روزی برای هر نوع عملیات روباتیک به کار رود.

 

منبع : Jian Chen, Paul J. Oh, Nathan Cheng, Ankeet Shah, Jeremy Montez, Anthony Jarc, Liheng Guo, Inderbir S. Gill, Andrew J. Hung. Use of Automated Performance Metrics to Measure Surgeon Performance during Robotic Vesicourethral Anastomosis and Methodical Development of a Training Tutorial. The Journal of Urology, 2018; 200 (4): 895 DOI: 10.1016/j.juro.2018.05.080

تاریخ انتشار: September 11, 2018

 

ترجمه شده توسط دپارتمان آموزش پزشکی آوید http://www.aveedme.com

 

 

لطفاً منتظر بمانید...