برای اطلاع از آخرین دوره ها کلیک کنید

برای ردیابی بازخورد یادگیری درسی دانشجویان ، به چشمان آنها توجه کنید

دانشمندان علوم اعصاب در حال ردیابی حرکات چشم   دانشجویان هستند تا درک کنند که چگونه آزمون های استدلالی مانند LSAT باعث می شود دانشجویان باهوش تر شوند.
نیم دهه پیش ، نورولوژیست های دانشگاه UC Berkeley کشف کردند که آموزش باعث تقویت اتصالات و باعث افزایش قدرت استدلال دانشجویان می شود .
امروزه ، آنها گام بزرگتری برای درک چگونگی باهوش تر شدن دانشجویان در آزمون LSAT  برداشتند.

 


یافته های آنها ، که در مجله Science Learning منتشر شده است ، نشان می دهد حرکات چشم ، مانند یک نگاه ثابت یا متغیر ، اطلاعات بیشتری در روند فراگیری مطالب نسبت به فناوری های تصویربرداری عصبی به محققان می دهد .
Bunge Silvia ، استاد نورولوژی در UC Berkeley ، گفت: "با ردیابی حرکات چشم ، می توانیم به معنای واقعی کلمه روند یادگیری را به صورت عملی مشاهده کنیم . وقتی چشم ها به اطراف حرکت می کنند ، فرد در حال اسکن اطلاعات مربوطه می باشد و هنگامی که نگاه بر روی یک تصویر خاص یا یک متن ثابت می شود ، وی در حال رمزگذاری اطلاعات است."

 


برنامه های آینده ردیابی چشم، استفاده از رایانه ها ، تلفن ها ، تبلت ها یا سایر دستگاه های دیجیتالی را برای ضبط حرکات چشمی دانشجویان در حین فعالیت های یادگیری در دستور کار قرار داده است .
Bunge افزود: "از این طریق ، ما می توانیم درک و تسلط آنها را کنترل کنیم و مشکل آنها در یادگیری را تشخیص دهیم "
وی همچنین خاطرنشان کرد که حرکات چشم نسبت به سایر شاخص های رفتاری به سرعت فکر نزدیکتر است؛ درحالیکه فناوری تصویربرداری عصبی مانند تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (fMRI) نمی تواند چنین محاسبات سریع مغزی را در زمان های واقعی ضبط کند.
به عنوان مثال ، دانشجویان به طور متوسط در هفت ثانیه یا بیشتر حداقل 23 حرکت چشم  برای حل مسائل استدلال منطقی ، انجام دادند. گزارش های دیگر فعالیت چشمی نشان می دهد که دانشجویان چه داده هایی را بیشتر جذب می کنند تا به نتیجه برسند.

 


هم چنین ، مطالعه ای در سال 2015 ، دانشجویان جوان را در طیف گسترده ای از مهارت های فراگیری، در حالیکه در داخل یک اسکنر fMRI قرار داشتند، آزمایش کرد. این آزمایش نشان داد که قشر جلوی مغز دانشجویان با سرعت و شدت کمتری فعال می شود و بعد از مواجهه با آزمون LSAT سریع تر و دقیق تر وظایف را انجام می دهند ؛ نتیجه آزمایش نشان داد مشکل آنها با فراگیری مهارت هایی که نیاز به استدلال  دارند، کمتر است.
Bunge گفت: "با این وجود ، دانستن اینکه یک منطقه خاص در مغز فعال است یا نه، برای فهمیدن علت آسان تر شدن یادگیری مهارت های استدلالی کافی نیست ؛ بنابراین ما یک روش جدید برای ارزیابی مکانیسم های اساسی مغز در یادگیری با استفاده از الگوهای نگاه چشمی ایجاد کرده ایم."

در این مطالعه جدید ، محققان دانشجویانی را برای بخش هایی از آزمونLSAT  که نیاز مبرم به منطق و مهارت های استدلال دارد با دانشجویانی که در بخش خواندن و درک مطلب امتحان دارند ، مقایسه کردند. پس از 33 ساعت تمرین ، گروه اول بازخورد قوی تری نشان داد.
Bunge گفت: "نتایج این تحقیق به روانشناسان و متخصصان علوم اعصاب که مکانیسم های یادگیری و توانایی های شناختی  را مطالعه می کنند و همچنین محققان حوزه آموزش کمک می کند."

 

منبع :Belén C. Guerra-Carrillo, Silvia A. Bunge. Eye gaze patterns reveal how reasoning skills improve with experiencenpj Science of Learning, 2018; 3 (1) DOI: 10.1038/s41539-018-0035-8

تاریخ انتشار:October 18, 2018

 

 

ترجمه شده توسط دپارتمان آموزش پزشکی آوید http://www.aveedme.com

 

لطفاً منتظر بمانید...