برای اطلاع از آخرین دوره ها کلیک کنید

برطرف شدن مشکل کمبود پزشکان طرحی در روستاها توسط برنامه های دانشکده پزشکی

آموزش پزشکی در کنار خدمات غیرپزشکی به جامعه روستایی  باعث ارتقا آموزش و افزایش تعداد پزشکان روستایی می شود.

 97 درصد از 101 روستا درMissouri، به عنوان مناطق دارای کمبود بهداشت حرفه ای و درمان اولیه ، درمان و خدمات انسانی توسط وزارت بهداشت آمریکا اعلام شده اند. بسیاری از دانشکده های پزشکی در سراسر کشورآمریکا سیاست های پذیرش و برنامه های آموزش بالینی را برای رفع کمبود نیروی کار پزشک روستایی در ایالت خود تدوین کرده اند. یک مطالعه جدید توسط دانشکده پزشکی دانشگاه Missouri نشان می دهد که یکی از برنامه های آنها آموزش های پزشکی را تقویت کرده و می تواند علاقه به گذراندن طرح در روستاها را برای فارغ التحصیلان رشته پزشکی افزایش دهد.

 


Jana Porter ،معاون مرکز آموزش پزشکی و بهداشت منطقه و نویسنده اصلی این تحقیق گفت: "آموزش بالینی پزشکی به تنهایی برای جذب و حفظ پزشکان جدید در مناطق روستایی کافی نیست. ما برنامه ای را در سال 2006 برای ترغیب بیشتر دانشجویان برای پذیرش طرح در مناطق روستایی پس از فارغ التحصیلی تدوین کردیم .ما می خواستیم درک بهتری از تجربیات دانشجویان در این مناطق و تاثیر آموزش خدمات رسانی داشته باشیم."

 


این برنامه، دانشجویان سال سوم پزشکی را برای تکمیل کارآموزی بالینی در اماکن روستایی تشویق می کند تا نیازهای بهداشتی را در آن جامعه شناسایی کنند و سپس با کمک مراکز آموزش بهداشت منطقه و سازمان های محلی ، پروژه ای را برای رفع آن نیاز به اجرا درآورند.


از سال 2007 تا 2013 ، 53 درصد از دانشجویان پزشکی در برنامه "ادغام جامعه" شرکت کرده بودند. شرکت کنندگان پس ازاین تجربه ، درک عمیق تری از اهمیت خدمات خود به عنوان ارائه دهنده بهداشت روستایی و تأثیر فرهنگ روستایی بر تعامل آنها با بیماران گزارش دادند. شرکت کنندگان همچنین بیان داشتند که احساس می کنند با جامعه روستایی پیوند قوی تری داشته ، درک بیشتری از نیازهای سلامتی جامعه دارند و احتمال دارد که در فعالیت های خدماتی آینده جامعه نیز شرکت کنند.

 


Porter گفت: "در آمریكا ، فقط حدود 10٪ پزشكان در مناطق روستایی طرح می گذرانند و كمتر از 3٪ از ورودی دانشجویان پزشکی قصد دارند در یك جامعه روستایی یا شهر كوچك کارآموز شوند. ما هرچه  بیشتر بتوانیم دانشجویان را در محیط هایی غرق کنیم که در آنها تعامل های عمیق تر و معنادار تری با بیماران خود داشته باشند ،آنها بیشتر می توانند تاثیر خود را به عنوان یک پزشک درک کنند. برای کسانی که در حال حاضر علاقه ای به ارائه خدمات به جمعیت روستایی دارند ، این  برنامه ها مناسب تر است. "

 

منبع : Jana Porter, Kathleen Quinn, Kevin Kane, James Stevermer, Weldon Webb. How we incorporated service learning into a medical student rural clinical training experience. Medical Teacher, 2015; 1 DOI: 10.3109/0142159X.2015.1078889

تاریخ انتشار: January 14, 2016

 

ترجمه شده توسط دپارتمان آموزش پزشکی آوید http://www.aveedme.com

 

لطفاً منتظر بمانید...