برای اطلاع از آخرین دوره ها کلیک کنید

بلاغت تحقیق در نوشتن مقالات پزشکی

نوشتن مقالات پزشکی مانند روشهای درمانی مختلف می تواند برای کمک به بهبود بیماری مورد استفاده قرار گیرد ، اما همچنین ممکن است باعث آسیب هایی شود. رودارد کیپلینگ در کتابی گفته است "كلمات مطمئناً قدرتمندترین دارویی است كه بشر استفاده می كند" و به ما یادآوری می كند كه نوشتن، قدرت تغییر رفتارها و نگرش ها را دارد. بنابراین نوشتن در حوزه پزشکی مسئولیت سنگینی را بر دوش دارد.

 

 

با این حال ، کار با یک ماده قدرتمند یا بسیار خطرناک می تواند هیجان انگیز هم باشد. یکی دیگر از عواملی که نوشتن مقالات پزشکی را به یک عمل جالب توجه تبدیل می کند ، این است که در یک مرز مشترک بین علم و هنر قرار دارد. نوشتن مقالات پزشکی ، به ویژه گزارش نتایج کارآزمایی بالینی باید واقعی و عینی باشد. بدون شک این عمل با توجه به چک لیست ها و دستورالعمل ها، می تواند بهبود یابد.

 

 مقالاتی که نتایج را به صورت ناخوشایند گزارش می دهند ،خشک و غیر جذاب هستند؛ در حالی که مقالات خوب باید الهام بخش و ترغیب کننده باشند. اما اگر عناصر متقاعد کننده در مقاله بیش از حد مورد توجه قرار گیرند یا استدلالها به درستی در یافته ها پایه گذاری نشوند ، گزارش مغرضانه و گمراه کننده می شود. بنابراین ، نویسندگان باید قدم به قدم در امتداد آنچه "بلاغت تحقیق" گفته می شود، هم علم زیربنایی و هم هنر رسا بودن را ​​درک کنند و بدانند که یک مقاله کجا باید متوقف شود و مقاله دیگری شروع شود.

قطعاً اندازه گیری هایی که هیچ تأثیری در یافته های اصلی یک مطالعه یا یک انتشار ندارند ، به عنوان مثال  جزئیاتی مانند قد بیمار که اغلب در آزمایشات بالینی ثبت می شوند، نیازی به گزارش در مقاله نیست. یک نویسنده خوب می داند که کنار گذاشتن چنین جزئیاتی ، نوشته هایی هایی کوتاه تر و واضح تر ایجاد می کند. اما اگر دارویی برای رشد كودكان کشف شود، این یافته مادی و ارزشمند می شود و دانشمند باید اطمینان حاصل كند كه این پدیده به روشنی توصیف شده است.

 

نوشتن مقالات پزشکی می تواند ارتباطات علمی و تحقیقات انتشار یافته را گسترش داده و تقویت نماید اما می تواند غیر مسئولانه نیز مورد استفاده قرار گیرد. نویسندگان حرفه ای ، سردبیران مجلات و داوران  دانشگاهی باید فرصت ها و خطرات را ارزیابی کرده و با یکدیگر در جهت اجرای مناسب و استانداردهای بالا همکاری کنند.

آموزش در هر دو جنبه فنی و اخلاقی در نویسندگی مقالات علمی باید برای همه کسانی که در پیشرفت ادبیات پزشکی مشارکت دارند از سر گرفته شود.

 

منبع : ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3192381/

تاریخ انتشار : 2007 Jan-Dec

 برای مشاهده فیلم های اموزشی مرتبط با این مقاله به لینک های زیر مراجعه نمایید:

کارگاه اخلاق در نگارش علمی و انتشار در مجله
Clear and Successful Scientific Writing
Scientific Writing for Publishing in Peer-Reviewed Medical Journals

 

 

لطفاً منتظر بمانید...