برای اطلاع از آخرین دوره ها کلیک کنید

تعامل دانشجویان پزشکی ، داروسازی و پرستاری با صنایع داروسازی و تجهیزات پزشکی

 

تعامل بین صنایع داروسازی و تجهیزات پزشکی و دانشجویان حوزه علوم پزشکی می تواند به تأثیرات تجاری در آموزش ها منجر شود ، به همین دلیل این امکان وجود دارد که انتخاب روش درمانی در آینده دشوار و نگران کننده باشد. این نخستین مطالعه در این زمینه است که میزان مواجهه و نگرش دانشجویان پزشکی ، داروسازی و پرستاری را نسبت به همکاری با صنعت توصیف می کند.

 

 

 بررسی ای مقطعی به صورت آنلاین از دانشجویان فعلی پزشکی ، داروسازی و پرستاری (تعداد = 918 نفر) در سه کشور  انجام شد.

 

 

 

ما دریافتیم که بیشتر دانشجویان در رویدادهایی که توسط صنعت سازماندهی یا حمایت می شوند شرکت می کنند و طیف وسیعی از سود و زیان را می پذیرند. دانشجویان حوزه علوم پزشکی همکاری با صنعت را مهم می دانند. در عین حال ، اکثر آنها احساس می کنند که آموزش کافی در مورد نحوه تعامل اخلاقی با شرکت های داروسازی و دستگاه های پزشکی را ندارند و معتقدند که این تعامل ها می تواند بر الگوهای تجویز یا توزیع آنها تأثیر بگذارد. با مراجعه به اوضاع اقتصادی فعلی و مزایای این صنایع در خصوص بیماران ، تمایل به آموزش های بیشتر برا نحوه همکاری با صنعت وجود دارد. دانشجویان داروسازی میزان مشارکت بالاتری دارند و بیشتر از دانشجویان پرستاری یا دانشجویان پزشکی سود و زیان و یا مزایای این همکاری را می پذیرند. بنابراین ، آنها به احتمال زیاد در برابر نفوذ بالقوه صنعت آسیب پذیرتر هستند.

 

 

نتیجه نهایی: این یافته ها لزوم گنجاندن مباحث مربوط به اخلاق و تضاد منافع را با همکاری صنعت در برنامه درسی دانشجویان علوم پزشکی و آموزش پزشکی را نشان می دهد. بدون آموزش صحیح ، دانشجویان همچنان در معرض چیره شدن صنعت و تجارت بر حرفه اصلیشان هستند و ممکن است عادتهای اشتباهی برای عملکرد متفاوت از عمل صادقانه و مبتنی بر شواهد در تجویز و پخش داروها و همچنین استفاده از وسایل پزشکی است ، ایجاد کنند.

 

تاریخ انتشار: April 6, 2020

منبع: https://bmcmededuc.biomedcentral.com/

 

ترجمه شده توسط دپارتمان آموزش پزشکی آوید http://www.aveedme.com

 

 

لطفاً منتظر بمانید...