برای اطلاع از آخرین دوره ها کلیک کنید

خستگی و فرسودگی شغلی در پزشکان نسل قدیم و نسل جدید

اولین مطالعه به منظور بررسی تأثیر اختلافات نسلی در پزشکان

با وجود این عقیده به ظاهر فراگیر که پزشکان نسل جدید بیشتر در معرض خستگی مزمن قرار دارند و عدم همدردی با بیماران در آنها در مقایسه با نسل های قدیمی مشاهده می شود، مطالعه ای جدید توسط محققان درکلینیک کلیولند انجام شد و آنها دریافتند که چنین شکاف نسلی در میان پزشکان وجود ندارد.

 

 

طبق این مطالعه 588 پزشک نسل قدیم  و رزیدنتان و همراهان نسل جدید که به آنها نسل x  هم گفته می شود ، پزشکان با تجربه تر در مقایسه با نمونه ای از جمعیتی مطابق با پزشکان نسل x ، حین آموزش های بالینی با افزایش آسیب پذیری در خستگی و فرسودگی شغلی یا مهارت های مختلف مانند همدردی با بیماران مواجه می شوند .

این اولین مطالعه برای ارزیابی تأثیر وابستگی نسل قدیم و جدید در آموزش پزشکی و ارزیابی کیفیت پزشکان ، بویژه در زمینه درک متقابل از بیماران، فرسودگی شغلی - حالت خستگی عاطفی ، جسمی و روحی ناشی از استرس بیش از حد و طولانی-است که نشان می دهد هر دو این موضوعات که بر کیفیت مراقبت از بیمار تأثیر بسازایی می گذارد. این مطالعه 5 مه 2020، در مجله روانپزشکی دانشگاهی منتشر شد.

 

 

یافته های این مطالعه نمی تواند فراتر از زمینه پزشکان در آموزش استخراج شود. با این حال ، رویکرد آماری مورد استفاده در این مطالعه، کنترل سایر فاکتورها مانند سطح تجربه در این زمینه ، می تواند در مطالعات سایر زمینه های حرفه ای مورد استفاده قرار گیرد تا وضوح بیشتری در مورد تاثیر گسترده تر وابستگی نسل به کیفیت های حرفه ای ارائه دهد.

دکتر براندون هام، روانپزشک و کارشناس علوم رفتاری در دانشکده پزشکی دانشگاه فاینبرگ گفت: "از آنجایی که پزشکان نسل جدید به طور فزاینده ای وارد نیروی کار می شوند ، مردم به این فکر می کنند که پزشکان تازه کار چگونه عمل خواهند کرد. من شنیده ام که پزشکان مسن تصور می کنند فرسودگی شغلی پزشکان به دلیل آسیب پذیری نسل جدید مسئله بزرگی است."

 

 

هام ادامه داد: "مطالعه ما شفافیت بیشتری را در مورد علل فرسودگی شغلی مانند قرار گرفتن در معرض سیستم پزشکی یا ویژگی های نسل جدید" ایجاد می کند ، که به فرسودگی شغلی پزشکان امروز کمک می کند. "

مطابق با مطالعات دیگر ، این مقاله نشان داد كه همدلی و همدردی با بیماران در طول دوره آموزش پزشكی كاهش می یابد. اما این مطالعه ممکن است سوالاتی را برای پزشکان ایجاد کند مانند: برای کند شدن فرسودگی پزشک چه می توان کرد؟

 

 

هام گفت: "سال اول رزیدنتی می تواند بسیار سنگین باشد و تأثیر روانشناختی منفی بر پزشکان در آموزش بگذارد ، که می تواند منجر به راهکارهای مقابله با اختلال عملکردی مانند سوء مصرف در مواد مخدر شود. ما نیاز به تحقیق بیشتر در مورد مداخلات داریم كه نه تنها سبب افزایش همدلی و دلسوزی برای بیماران می شود، بلكه اجتماع پزشكان را نیز تقویت می كند تا آنها احساس حمایت و انزوا كنند."

 

تاریخ انتشار: May 5, 2020

منبع: Brandon Hamm, Matthew Karafa, Pei Chun Yu, Susannah Rose, Kathleen Neuendorf. Comparison of Burnout and Empathy Among Millennial and Generation X Residents and Fellows: Associations with Training Level and Race but Not Generation AffiliationAcademic Psychiatry, 2020; DOI: 10.1007/s40596-020-01226-9

 

ترجمه شده توسط دپارتمان آموزش پزشکی آوید http://www.aveedme.com

لطفاً منتظر بمانید...