برای اطلاع از آخرین دوره ها کلیک کنید

شایع ترین سندروم در میان دانشجویان و فارغ التحصیلان موفق در دانشکده های علوم پزشکی چیست؟

سندروم ایمپاستر، شایع ترین سندروم در میان دانشجویان و فارغ التحصیلان موفق در دانشکده های علوم پزشکی  

شمار زیادی از  از دانشجویان علوم پزشکی در سال اول تحصیل خود، احساس "فریبکاری" می کنند، که این نشان دهنده افزایش سطح پریشانی است.

درصد بالایی از دانشجویان موفق در حوزه پزشکی طی سال اول تحصیلشان احساس فریبکار بودن می کنند که این موضوع نشان دهنده افزایش سطح اضطراب در میان این افراد است.

 

 

 

سندروم ایمپاستر (متقلب)، نوعی اختلال سلامت ذهنی در میان دانشجویان آموزش عالی در دانشکده  های علوم  پزشکی است. این اختلال اغلب با افسردگی، اضطراب، عزت نفس پایین،ترس از موفقیت، ترس از شکست، خودویران‌گری، خودشکنی و سایر صفات همراه است.

در این بیماری افراد بر این باورند که لیاقت موفقیت‌هایی که به دست آورده اند را ندارندو احساسی است که باعث می‌شود فرد فکر کند آنقدرها که بقیه می‌گویند باهوش، خلاق یا بااستعداد نیست. در سندروم ایمپاستر، فرد همیشه مشکوک به این است که نکند دستاوردهایش فقط و فقط نتیجه‌ی شانس خوبش بوده باشند، یا اینکه صرفا در زمان مناسب در جای مناسب بوده باشد و سرانجام این سندروم باعث می‌شود ترسی در دل فرد رخنه کند از اینکه یک روز همه بفهمند که او فریبکاری بیش نیست.

محققان در کالج آموزش پزشکی سیدنی کیمل در دانشگاه توماس جفرسن به دنبال این بودند که دانشجویان پزشکی چه مقدار از ویژگی های سندروم ایمپاستر را بروز می دهند. آنها دریافتند که 87 درصد از دانشجویان ورودی درجه بالا یا بسیار بالایی ازاختلال  سندروم ایمپاستر را نشان دادند.  

 

 

سوزان روزنتال، متخصص و نویسنده اصلی مطالعه منتشر شده در مجله Family Medicine، بیان داشت: "پریشانی و نیازهای سلامت روانی در میان دانشجویان پزشکی موضوعاتی اساسی هستند. این مقاله نشان می دهد که سندرم تقلب تا چه میزان شایع بوده و ویژگی های شخصیتی که بیشتردرگیر آن هستند را تشریح می کند که شناخت بهتری از این بیماری به ما می دهد."

 

دانشجویان پزشکی در سراسر کشور میزان نگران کننده ای از افسردگی، اضطراب و فرسودگی شغلی را گزارش می کنند. شناسایی و مداخله برای حمایت از این دانشجویان، به خصوص در میان دانشجویان سال اول پزشکی چالشی مداوم است.

 

در ادامه همین مقاله به تحلیل این سندروم و راهکارهای مقابله با آن در دانشجویان پزشکی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید

 

لطفاً منتظر بمانید...