برای اطلاع از آخرین دوره ها کلیک کنید

شیوع کروناویروس و آنچه پزشکان باید بدانند


Medical Economics با کریستینا تان، اپیدمیولوژیست نیوجرسی ، برای گفتگو در مورد آخرین اخبار شیوع کروناویروس (کووید-19) و نحوه پاسخگویی به سؤالات بیمار در مورد این بیماری صحبت کرد.

بسیاری از بیماران از پزشکان درمورد شیوع ویروس کرونا که در هفته های اخیر بیشترین اخبار را به خود اختصاص می دهد، سوال می کنند؛ در حالی که در آمریکا شیوع بیماری در حال حاضر جدی و بحرانی نیست ، بسیاری از بیماران از این ویروس هراس دارند.

بنابراین ، پزشکان برای ارائه اطلاعات دقیق برای بیماران خود چه کاری می توانند انجام دهند؟

مایکل فلمینگ با دکتر کریستینا تان درباره ی اینکه پزشکان چگونه می توانند نگرانی های بیماران خود را درباره ی ویروس کرونا به حداقل برسانند به بحث و گفتگو پرداخت.
فلمینگ: ما تاکنون در مورد ماهیت کروناویروس جدید چه می دانیم؟

 

 

تان: خب ، ما هنوز در مورد این ویروس که باعث COVID-19 می شود ، در حال آموختن چیزهای زیادی هستیم. ما در اواخر سال 2019 شاهد ظهور یک خوشه غیرمعمول از پنومونی در چین بودیم اما اکنون کمی بیشتر در مورد این وضعیت COVID-19 می دانیم.

بنابراین آنچه که مسئولان بهداشت عمومی را درباره این ویروس نگران می کند این است که با هر نوع عفونت در حال ظهور ، ما فضای اولیه زیادی برای اطلاعات نداریم ، بنابراین نمی دانیم که آیا پتانسیل انتقال گسترده این اطلاعات به جامعه وجود دارد یا خیر. بنابراین در حال حاضر  در حال گردآوری اطلاعات بیشتری هستیم. ما می دانیم که با یک عفونت در حال ظهور که اکثر افراد در معرض آن قرار نگرفته اند ، همیشه نگرانی وجود دارد که قرار است بیماری های جدی را شاهد باشیم و شیوع همه گیری را مشاهده کنیم. اما باز هم ، ما با احتیاط مراقب وقایع هستیم.

فلمینگ: هنگام ارزیابی بیمارانی که مراجعه می کنند، پزشکان باید از چه علائم و ملاحظاتی استفاده کنند؟

تان: خب ، اول و مهمتر از همه ، ما از پزشكان خواسته ایم كه با وب سایتهای CDC ، وب سایتهای وزارت بهداشت ، كه بیشترین اطلاعات را در مورد پیشرفت و آمارهای بیماری COVID-19 دارند ، ارتباط برقرار كنند. مطمئن شوید که بیمارانتان با هر نوع تغییر در این بیماری به روز شده اند ، اما ما فقط می خواهیم به پزشکان اطلاع دهیم که در حال حاضر بیشتر نگران افراد مبتلا به بیماری تنفسی شدید هستیم. این افراد که علائم آنها با تب، تنگی نفس و سرفه همراه است و آنها در سطح شهر و اکثرا در مناطق گرم حضور دارند، شاهد ظهور بیماری COVID-19 هستیم.

 

 

فلمینگ: اگر مشکوک شوند که بیمارشان مبتلا به COVID-19 است ، باید این پروتکلها را دنبال کنند؟

تان: ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که پزشکان قبل از هر چیز ، فرایندهای مناسب کنترل عفونت را در مرکز انجام دهند ، اما همچنین اگر پزشکان مشکوک هستند که در حال مشاهده یک بیماری پنهانی هستند تا مطمئن شوند که عفونت وجود دارد یا خیر؛ باید با بخش بهداشت تماس بگیرند تا مورد مشکوک به ابتلای ویروس کرونا را گزارش دهند تا اقدامات اولیه برای تشخیص دقیق تر صورت بگیرد.

فلمینگ: بنابراین در ادامه با این موضوع در مورد پیشگیری از عفونت ، آیا اقدامات احتیاطی خاصی وجود دارد که می دانید پزشکان باید فراتر از مراحل طبیعی و روشهای عادی ضد عفونی و تمیز کردن معمولی عملی کنند؟
 
تان : ما قطعاً توصیه می كنیم كه پزشكان همیشه به مراكز كنترل و پیشگیری از بیماریها در مورد كنترل عفونت خود مراجعه كنند ، اما در حال حاضر براساس اطلاعاتی كه هم اكنون در دست داریم ، در مورد ویروس هایی كه باعث COVID-19 می شوند، توصیه می کنیم اقدامات احتیاطی در ارتباط با محافظت از چشم و پوست صورت را جدی بگیرند. ما هم چنین به بیمارستانها نیز یادآوری می كنیم كه پروتكلهای كنترل عفونت خود را بررسی كنند ، اینكه آیا آمادگی برای ورود افراد مبتلا به بیماری COVID-19 كه وارد بیمارستان می شوند را دارند یا خیر. بنابراین ، پزشکانِ مراقبت های اولیه، احتمالاً بیشترین بیماران مبتلا را ویزیت می کنند. و فکر می کنم در حال حاضر بسیاری از بیماران نگرانی زیادی در مورد COVID-19 دارند ، و اینکه چگونه می تواند روی آنها تأثیر بگذارد.

 

 

فلمینگ: بنابراین پزشکان مراقبت های اولیه از چه اقداماتی برای پیشگیری از بیماری می توانند با بیماران خود در میان بگذارند؟
تان: این بسیار مهم است که پزشکان مراقبت های اولیه از دانش خود در مورد تکامل بیماری COVID-19 استفاده کنند ، زیرا در اختیار داشتن حقایق از منابع معتبر احتمالاً بهترین کاری است که می توانید برای مدیریت نه تنها افرادی که نگران این بیماری هستند بلکه حتی در صورتی که مشکوک باشید که فردی که جلوی شما نشسته است ممکن است بیماری COVID-19 را داشته باشد ، استفاده کنید. و همچنین می خواهیم به پزشکان مراقبت های اولیه را یادآوری کنیم که دیگر اقدامات انجام شده این است که به یاد داشته باشیم که شیوع COVID-19 همزمان با شیوع آنفولانزای فصلی اتفاق می افتد.

می خواهیم به پزشکان یادآوری کنیم ، چون اواسط فصل آنفولانزا هستیم ، به بیماران یادآوری کنند که اگر هنوز واکسن آنفولانزا دریافت نکرده اند ، برای دریافت این واکسن خیلی دیر نیست. به بیماران خود یادآوری کنند كه برای پیشگیری از بیماری ، اقدامات عقلانی را انجام دهند ، از جمله  شستن دست ها ، در خانه بودن ، پوشاندن سرفه و عطسه با دستمال ، كه این موارد واقعاً گامهای مهمی هستند كه بیماران می توانند انجام دهند و پزشکان نیز آنها را تشویق به این اعمال کنند.

فلمینگ: بنابراین آخرین سؤال من برای شما این است ، من فکر می کنم موضوع اصلی ما که باید به آن توجه کنیم این است که می خواهیم شایعات را از این وضعیت دور کنیم. بنابراین بهترین منابعی که پزشکان برای بررسی اطلاعات دقیق از آنها استفاده می کنند چیست؟

تان: در مورد ظهور coronavirus ، به دلیل جدید بودن آن ، اطلاعات غلط بسیاری وجود دارد و بسیار مهم است که پزشکان به منابع قابل اعتماد مراجعه کنند. مراجعه به وب سایت های وزارت بهداشت به وب سایت مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های فدرال ، به وب سایت سازمان بهداشت جهانی از جمله اقدامات مهم می باشد. می دانید ، این اطلاعات لحظه به لحظه تغییر می کند و در حال به روز رسانی به صورت دقیقه ای است، بنابراین ما به شما توصیه می کنیم به سراغ آن منابع معتبر بروید.

تاریخ انتشار: February 25, 2020

منبع: https://www.medicaleconomics.com

ترجمه شده توسط دپارتمان آموزش پزشکی آوید http://www.aveedme.com

لطفاً منتظر بمانید...