برای اطلاع از آخرین دوره ها کلیک کنید

ضرورت استفاده از آموزش مجازی از طریق هوش مصنوعی به نسل بعدی متخصصان حوزه سلامت

هوش مصنوعی (AI) که توسط الگوریتم های یادگیری ماشینی (ML) هدایت می شود ، شاخه ای در زمینه علوم رایانه است که به سرعت در بخش سلامت محبوبیت پیدا کرده است.
Vijaya B. Kolachalama ، استادیار پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون (BUSM)، بیان داشت: "عموم مردم از هوش مصنوعی و تأثیر آن بر نتایج مراقبت های سلامت مانند ارائه روشهای بهتر معالجه بیماران برای پزشکان مطلع شده اند. اگر سیستم آموزش پزشکی شروع به تدریس آموزش مجازی توسط هوش مصنوعی به دانشجویان رشته پزشکی نکند، پیشرفت و توسعه این فناوری و تأثیر آن بر مراقبت از بیماران محدود خواهد شد.

 

 

محققان با استفاده از جستجو در  PubMed، دریافتند که تعداد مقالات منتشر شده در رابطه با "آموزش پزشکی" از ابتدای این دهه افزایش یافته است. در مقابل ، تعداد انتشارات مربوط به حوزه  “ML”از سال 2010 نسبتاً بدون تغییر مانده است.

 

Kolachalama  با درک نیاز به آموزش دانشجویان و کارآموزان در پردیس پزشکی دانشگاه بوستون، دوره مقدماتی ML را طراحی و تدریس کرد. هدف این دوره، ایجاد تحول در آموزش مجازی به نسل بعدی متخصصان پزشکی، محققان جوان علوم زیست پزشکی و زیست شناسی در مورد مفاهیم ML و کمک به آماده سازی آنها بود.

نویسندگان بر این باورند که اگر آموزش پزشکی شروع به اجرای برنامه درسی ML کند ، پزشکان می توانند شرایط و برنامه های آینده خود را تشخیص دهند که در آن هوش مصنوعی به طور بالقوه می تواند در تصمیم گیری و مدیریت بالینی از ابتدای کار، آنهارا یاری کند و حتی در شروع تمرینات، آماده استفاده از این ابزارها باشندPriya Sinha Garg ، معاون آموزشی در دانشگاه BUSM  گفت: " آموزش پزشکی در جهت ارتقای صلاحیت پزشکان تلاش می کند؛ بنابراین ML  باید در فناوری اطلاعات و آموزش مجازی در آن حوزه تعبیه شود."

 

نویسندگان امیدوارند که این مقاله چشم انداز بهتری برای دانشکده های پزشکی و رزیدنتی ایجاد کند تا در مورد پیشرفت آموزش مجازی با کمک هوش مصنوعی و چگونگی استفاده از آن در مراقبت از بیماران برنامه ریزی کنند. " دانش پزشکی بدون استفاده از پتانسیل و کاربرد تکنولوژی های آموزشی معنا ندارد و فقط هزینه های مراقبت و درمان را بیشتر خواهد کرد."

 

منبع : Vijaya B. Kolachalama, Priya S. Garg. Machine learning and medical education. npj Digital Medicine, 2018; 1 (1) DOI 10.1038/s41746-018-0061-1

تاریخ انتشار: September 27, 2018

 

ترجمه شده توسط دپارتمان آموزش پزشکی آوید http://www.aveedme.com

 

لطفاً منتظر بمانید...