برای اطلاع از آخرین دوره ها کلیک کنید

میزان رضایت دانشجویان و دانشکده های علوم پزشکی و علوم سلامت از آموزش های آنلاین

 

به لطف شیوع بیماری کووید19، آموزش آنلاین در بسیاری از مراجع آموزش پزشکی و سلامت در دنیا مرسوم شده است. رضایت از آموزش آنلاین یکی از جنبه های بسیار مهم در ارتقا فرایندهای یادگیری موفق است. این مطالعه در جهت شناسایی عوامل موثر در رضایت از یادگیری آنلاین در دانشجویان و دانشکده ها در شرایط جدید انجام شد.

 

 پرسشنامه های آنلاینی به 370 دانشجویان و 81 دانشکده که در دوران پاندمی از آموزش آنلاین بهره بردند، ایمیل فرستاده شد. پرسشنامه شامل دو دسته سوال بود: اطلاعات جمعیتی-اجتماعی و رضایت از آموزش های آنلاین. هم چنین برای تجزیه و تحلیل مقیاس ها، از آمار توصیفی استفاده کردند.

رضایت کلی دانشجویان 3/41 درصد در مقایسه با 3/74 درصد اعضای هیئت علمی دانشکده بود. بیشترین زمینه رضایت دانشجویان ارتباط و انعطاف پذیری بود، در حالی که 92.9٪ اعضای هیئت علمی دانشکده از اشتیاق دانشجویان به یادگیری آنلاین راضی بودند.

 

 

 مشکلات فنی منجر به کاهش رضایت دانشجویان شده است، در حالی که هیئت علمی با کار بیشتر و زمان لازم برای تهیه برنامه آموزشی و ارزیابی آموزش با مشکل مواجه هستند. فشار درسی و حجم کار زیاد، افزایش تعامل و مسائل فنی موضوعاتی بودند که در این بررسی بر رضایت دانشجو و استاد تأثیرگذار بودند.

اتخاذ یک رویکرد همزمان و ناهمزمان ترکیبی، استفاده از برنامه های مختلف برای جذب دانشجویان و بازخورد به موقع برای افزایش رضایت دانشجویان ضروری است، هم چنین حمایت نهادی و سیاست های سازمانی می تواند رضایت اعضای هیئت علمی را نیز افزایش دهد.

 

 

 

 

منبع: tandfonline.com

ترجمه شده توسط دپارتمان آموزش پزشکی آوید 

 

لطفاً منتظر بمانید...